Mot Iran

God kväll kära kamrater!
Jag sitter vid köksbordet i vardagsrummet (kan man då kalla det köksbord?) jag har nämligen inget bord i köket...men hnur som helst, vid mitt matbord sitter jag och dricker te och äter en pepparkaka!
Varför gör man sig allt besvär med att göra egen deg och baka hundra pepparkakor som tar flera timmar i anspråk, när alla egentligen vet att pepparkakor INTE är speciellt gott!?
Har hur många peppisar kvar sedan jul, och dom försvinner inte i rask takt direkt!

Inatt flög jag till Trivandrum som ligger i Kerala, Indien. Det var en najs flight faktiskt. Vi var 6 crew (mot vanligtvis fem) och planet hade bara ekonomiklass. Väldigt simpelt med andra ord! Man behöver inte göra nån slags service före takeoff och det finns inget att förbereda. I love it! Flygtiden var dessutom jättelång så man behövde inte stressa för fem öre vilket jag föredrar.

Inatt ska jag flyga till Teheran. Det kommer dock bli stressigt värre! Det tar knappt två timmar dit och nu har vi både buissnessklass och ekonomiklass. Jag hoppas att dom i buissness redan har ätit i loungen innan dom sätter sig på planet..... ;)
Först och främst hoppas jag på en väldigt light load. men sån tur har vi nog inte ;)

Nu har jag ätit upp min peppis (som faktiskt var ganska god eftersom denna hade GLASYR på sig, mumma!)
Nu är det dags att dra!

Kram hej då!


Bild från nepal: Jag och Himalaya i bakgrunden (ja bakom alla moln och den gråa himlen...!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0