Damaskus by night

Vilken mysig stad Damaskus var! iaf kvällstid då den tusenåriga gamla stadsdelen verkligen kom till sitt rätta! Souken, mosken, gränderna, mimosaträden, ja det var annat än vissa andra ställen jag vet om....!
Önskar dock att jag hade haft mer tid och ett annat sällskap på denna trip, så hade det blivit mycket bättre!
Vi var fem crew och två kaptener. I Damaskus var det bara jag och kaptenerna som gick ut, alla de andra tråkmånsarna låg inne på hotellrummet. Jag fattar inte hur man kan prioritera sitt hotellrum framför en kväll i världens äldsta stadskärna!

Här kommer lite bilder!!




Utsikten från min balkong. Ja vi hade faktiskt balkong på rummen! ovanligt men I love it!


Inne i souken, som är världens äldsta om jag inte minns fel




Traditionell syriansk kaffe försäljare, by the way, kaffet smakar gott!


överlycklig var jag över att få vandra i den myllrande souken!


En liten romersk pelare så där mitt i allt :)




En liten titt in i världens äldsta moske, hade väldigt gärna gått in men kaptenerna ville
äta så jag fick nöja mig med en sneak-peak!


en tom gränd


Är det bouganvilla det kallas det som växer mellan hustaken? vet ej, men fint är det!


Restaurangen vi åt på hette typ (nä du det minns jag inte alls!!!)
Det var iaf en stor innergård med balkonger runtom där man oxå kunde sitta


hubbly bubbly, libanesiskt öl och nånting att stoppa i munnen,  inte helt fel :)


Goda oliver, fast jag ska erkänna att dom såg godare ut än vad dom faktiskt var ;)


Middags gänget, undra vad de andra gästerna trodde. troligast att jag och First officern va ihop och att kaptenen var min eller hans pappa!?
De andra middagsgästerna tänkte nog hur som helst att "GUUUUU vilken tur dom där två karlarna har som får sitta bredvid HENNE!!"  hihihihihi

Kram och hej för mig!











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0