En natt till Riyadh

Inatt flög jag till Riyadh och tillbaka. Det var länge sedan jag flög dit och till Saudi överhuvudtaget.
Det är en väldigt lätt flight att göra, flighten är relativt lång (1h 10 min) för att vara "kort". Så servicen vi gör ombord hinner man gott och väl med utan att stressa ihjäl sig fullständigt som man gör på flighterna till Doha, Bahrain, Muscat som alla ligger kring 40 minuter i flygtid.
Dessutom finns inga barer ombord eftersom att alkohol är förbjudet i Saudiarabien, det gör allting lite enklare för oss eftersom vi slipper göra pappersarbetet som följer med varje bar.

Jag hade det nog enklast utav alla, för jag var kökschef i första klass. Flighten var full dit, men det innebär ändå bara 12 personer vilket man lätt gör servicen till, jämfört med exempelvis Buissnessklass där det ryms 32 passagerare (och economy 248 pers, fast där är servicen naturligtvis annorlunda)
De flesta av våra första klass gäster bäddade ner sig i sin lilla svit och stängde dörren och sov :)
På vägen tillbaka hade vi inga passagerare i första klass, så jag satt i cockpit och roade mig med piloterna som var både trevliga och roliga. Väldigt enkel natt med andra ord!

jag tog lite bilder i första klass, tyvärr så är dom inte så bra. Har ju ingen vidvinkel på kameran.
Men ni får hålla till godo ändå...


Voila! Vår fina första klass ! Och snygga jag :)


First class passsenger....!

Tack och hej för mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0