Hemma bäst!

Borta bra men hemma bäst, thats the story of my life!
Självklart är ju riktiga hemma Sverige och framförallt UMEÅ, men oftast när jag skriver hemma sa menar jag ju Abu dhabi eftersom jag ändå bott här i tre och ett halvt år nu.

Landade fran Sydney igår morse, jag var så exalterad över att vara tillbaka hemma igen! Otroligt men sant.
Ens egen säng är ju ändå ens egen säng, även om det är väldigt roligt att åka världen över och bo på hotell.
Ja det ska jag inte sticka under stolen med, jag älskar att bo på hotell! Oftast är deras sängar långt bättre än min egen stenhårda brits hemma ;)
Men kuddarna är inte alltid lika bra, finns det nå värre än en för tjock kudde? ibland bannar jag mig själv att jag inte tog med mig min egen kudde i resväskan. För om kudden är för hög och hård, ja då lider jag verkligen!
I sydney var sängen, täcket och kuddarna underbara så jag sov så sjukt mycket att jag inte kunde sova en blund på planet hem, men det gjorde inte så mycket. Vi hade bara en passagerare i Forsta klass, inte så värst jobbigt  för mig ha ha!

Igår bjöd jag gamm-farfarn Mattias på middag, han blev inte så lite imponerad när han fick tre rätters så där på en vanlig onsdag. I och för sig skippade vi desserten, om man inte räknar kaffe med bailys i som dessert.... :=)
Vi drack gott rödvin och hade det väldigt trevligt, det bor en liten housewife i mig det vet jag!
När Mattias hade åkt hem gick jag över till tjejerna i andra byggnaden, det var midnatt redan (dvs min normal sovtid hihi) men jag blev andå kvar i flera timmar. Hoppade i säng kring tre i natt.

Så nu sitter jag här och har just ätit frukost, klockan e kvart i ett. oops!
Köpte WASA hårdbröd igår på affären i mitt hus.
Plus: Att dom ens säljer WASA hårdbröd i affären
Minus: Att ett litet paket kostar hela 45 kronor!!! Rån!
Men det är det värt!

Kram och hej från mig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0