Johannesburg

Hej hopp allesammans!
Flighten hit gick bra, vi hade bara 11 passagerare i buissnessklass där jag jobbade så det var en rätt soft flight. Vi Landade halv fem på morgonen lokal tid (halv sju abu dhabi tid) så man var inte helt förstörd som man alltid är efter nattflighter till Europa tillexempel, där man landar kring nio abu dhabi tid.

Jag sov typ sex timmar innan jag mötte upp med tre tjejer ur crewet för en lunch. Vi tog hotellets shuttle buss till Nelson Mandela sqare, har aldrig varit där förrut. Det ligger väldigt nära hotellet faktiskt, man kan gå lika gärna, fast varför göra det om man kan åka buss gratis ;)
Nelson madela square är ett torg med massa restauranger runtom och det finns en stor mall precis bredvid. Samt en stor staty på the man himself......!
Vi åt Lunch på the Butchery Shop, tydligen är det en ganska känd restaurang, jag gissar att det är en restaurang kedja till och med. Jag åt smarriga revbensspjall med sötpotatis och drack vatten samt ett stort glas shiraz till. Betalade endast 200 kronor för detta! Total bargain!
Det är betydligt billigare att gå på restaurang här än i exempelvis Australien, maten håller i princip samma standard här som där.

jag har hunnit med en 45 minuters jogging och powerwalkning på den 223 meter långa innomhus löpbanan. Den är inte 400 meter som jag skrev förrut, men 223 meter räcker gott och väl också :)

Nu väntar jag på roomservice, var tvungen att snabbstäda lite nyss eftersom det såg ut som "HEJ KOM OCH HJÄLP MIG!!!" på rummet. Jag fattar inte hur jag lyckas slänga alla mina saker överallt på sådan kort tid! Jag gör alltid samma sak på alla hotellrum jag bor på. Av denna anledning så kan jag aldrig låta städerskorna städa mitt rum heller, jag hänger alltid alltid alltid "do not disturb" skylten på dörren. Vill inte att främmande folk ska vada runt i mina grejor ;)
PLUS, att jag tycker att det är helt onödigt att dom ska behöva städa ett rum som jag bot i i 48 timmar. Jag har ju själv städat hotellrum och det är ett tufft jobb, jag klarar mig gott utan städ och nya handdukar i flera dagar! Bättre att dom sparar på sina ryggar och sin tid!

Inatt blir jag väckt klockan tre och vi flyger mot kapstaden och tillbaka. Suck vad jobbigt!!! Är tillbaka på hotellet igen typ vid ett på eftermiddagen. Då blir det väl vila, gym och imorgon kväll blir det godmiddag och vin igen!! Mumma! Har ett ganska trevligt crew som tur är!


Me and the man!


torkat kött i skålar, Biltong heter det tror jag?, men nej jag vågade inte smaka!


Mycke vin som jag vill dricka upp!


Kort taget från korridoren på 17e våningen där jag bor, vy ner mot lobbyn på 12e våningen. Coolt va!


Lite småstökigt sådär.....


men mysigt ändå :)

Kram och hej!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0