Internet

Kan berätta lite om hur dyrt det är med Internet i detta land. Jag och japanen betalar nästan 400 kronor i månaden för vårt Internet som är det absolut billigaste! 564 kb eller vad det nu heter. Det är med andra ord väldigt långsamt!! Vilket RÅN alltså!!
I sverige betalar man val kanske 200 kronor i månaden och då får man typ 500 ganger snabbare Internet ju!
Jag tycker det är skandal med Internet kostnaden här, därför vägrar jag att uppgradera till ett snabbare (som såklart e MYCKET DYRARE)
Hellre kämpar jag me mitt sega internet och betalar mindre (fast ändå mycket ju).
Om jag bodde själv skulle jag ju måsta betala 400 kronor själv i månaden. Hutlöst!

Har varit ledig nu i två dagar men imorgon blir det en tripp till Beirut.
Jag hade egentligen standby men jag ringde till kontoret och tjatade till mig en flight. Om man har standby får man bara betalt för tre timmar, men man är på standby i tio timmar, inte helt rättvist ju.
Min Beirut är 10 timmars duty och det blir iaf 900 kronor. Lätt värt alltså!
Denna augusti har jag jobbat mer än jag gjort på flera år tror jag. 149 timmar är jag uppe i när månaden är slut. Det är ju faktiskt nästan 40 timmar i veckan, precis som en vanlig arbetare :)
Men jag är glad jag jobbar mycket, Fredrik är på semester och Louise är också hemma i Swedala. Lika bra att jobba bort lite tid!

Sitter med Kristin och har nyss smällt i mig hennes hemgjorda äpple muffins. Gott gott! Alla kalorier jag brände på gymmet tidigare är nu tillbaka i min kropp ;) What to do!

Kram och hej från mig!


Hellre stoppar jag mina cash i min egen spargris än att ge bort dom till Internet bolaget!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0