Dubai versus Abu dhabi, SATC 2 ...

Kan det vara så att jag redan blivit äldre och tröttare nu när jag är hela 26 år och en dag gammal?
Jag är iaf så hiiimla trött idag alltså! Det kan oxå bero på att jag var tvungen att gå upp klockan 05.25 i morse för att sminka mig och flyga till Bahrain. Jag hade typ sovit 2 timmar på hela natten för jag sov verkligen dåligt i natt. Gissa hur kul det var att göra Bahrain flighten idag alltså....
Nej det var gräsligt jobbigt. Främst psykiskt, för  jag var så otroligt sömnig!!!

jag var dock hemma igen redan vid halv ett idag och försökte sova middag men tji fick jag, som vanligt gick det inte. Alltid dessa sömn-problemas....
Har lyckats se sex and the city 2, men tyvärr inte hela filmen än! Har väl kanske en tredjedel kvar. Helt ok verkar den väl. Men alltså jag stör mig grymt mycket på filmen "utspelar sig i abu dhabi" för det är inte mycket som jag känner igen. Till att börja med så finns det inte tillstymmelsen till en gammal souk här, och hotellet dom bor på ska ju föreställa Emirates palace. Men verkligehetens emirates palace är ju typ 100 gånger häftigare och snyggare och lyxigare, där har dom verkligen misslyckats med efterlikningen!
Filmen är inspelad i marocko, inte direkt i närheten av Mellanöstern ens!

Och andra sidan fick ju filmen inte ens spelas in abu dhabi, så jag skyller inte på dom som gjort filmen.
Någon måste ju dock ha mutat produktiones teamet för varför skulle Carrie och co annars komma på att dom skulle till just abu dhabi?????
"Dubai is out" "Abu dhabi is the new and cool place" som "shjeken" säger i filmen.
Alltså ???!!! Säga vad man vill om Dubai men nog är det 50 gånger häftigare än abu dhabi iaf!
jag tycker nog att jag har rätt att ha en åsikt eftersom jag trots allt bott här i abu dhabi i över 3.5 år och besökt dubai ett otal gånger!

I torsdags åkte jag och Fredrik till dubai by the way, vi åkte till Dubai mall som ligger bredvid Burj Khalifa (eller burj dubai som det hette innan hjälte abu dhabi gick in och räddade bygget från konkurs)
Burj khalifa är skyskrapan som är högst i världen, och alltså det är ett GRYMT högt hus!
Varje halvtimme mellan 18.00 och ett par timmar framåt så har dom ett vattenspel till arabisk musik som jag inte lyckats se förrän nu. Det är jätte häftigt verkligen!

Kolla in på you tube:

http://www.youtube.com/watch?v=w6-jgoqC4FQ

ska lägga upp några egna bilder jag tog men dom är inte så bra. Dessutom måste man se det live eller på film för att förstå det häftiga!








Imorgon åker jag iväg till Damaskus och sen till Trivandrum. Hemma igen den 11e !

tack och hej för mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0