Stress stress TRÖTT !

Herre min je.....
Sitter här vid bordet och pustar ut.... liksom PUSTAR ut med långa pust och försöker varva ner!
En kopp te står framför mig, kanske kommer det hjälpa lite.
Det är inte så ofta jag känner mig stressad, eftersom mitt liv och livsstil inte är speciellt krävande.
Jag gissar att jag lever i en drömvärld, detta som jag nu upplever som stress, är egentligen INGENTING mot för vad som kommer sen, i ett annat liv, i en annan tid!!!
Jag har liksom glömt bort att det är så här folk har det i veckorna, de som lever 9-5 livet.
Att man vaknar, jobbar, har ett par få timmar "ledigt" när man måste handla, laga mat, tvätta, städa, plocka, diska, för att sedan sova och vakna igen och jobba igen! Om och om igen...fem dagar i veckan, 48 veckor om året !

Normalt sett så jobbar jag en flygning, till exempel som min London flight jag nyss gjorde. Jag flög till London, hade 24 timmars rest där, och sen flög jag hem igen. Efter en flight har jag nästan alltid 24 timmar emellan, det är så jag är van att ha det. Men nu hade jag ju Beirut direkt efter min London och jag känner mig verkligen heeeelt slut nu!
Jag fatta ingenting när vi gick av planet, hade någon frågat mig vad 2 plus 2 är hade jag svarat Chicken or fish? Jag var så trött...... Autopiloten var på... ingen som körde i hjärnan!!!

Kom hem till lägenheten typ tjugo över nio nu ikväll, och jag satt som bäst och funderade på vad jag skulle laga för mat (hann inte äta nån middag på flighten, Beirut flighter är Terriiiible!! ;)
Jag hade inget hemma och inget i frysen.
Då ringde Louise, SUPER stressad från bussen och meddelade att hon heller inte hade ätit men att hon hade köttfärs i frysen om jag ville laga till nåt hemma hos henne.
Jag plockade ihop lök, krossade tomater och mig själv och sprang upp till Louise där det var totalt kaos. Sen kom Louise inflygande och hade exakt 50 minuter på sig innan hon skulle iväg till flygplatsen för att flyga hem mot Sverige!
Jag lyckades iaf svänga ihop en köttfärssås med pasta, samt diska all hennes gamla och nya disk, innan dessa 50 minuter hade gått.......
Hon var så stressad att det smittade av sig så nu sitter jag här som sagt och pustar ut.... :)
Är så himla trött. Är egentligen inte så stressad kanske. Men TRÖTT!!!

Glädjer mig åt Louise som bara är några flighter och X antal timmar ifrån Sverige nu, njut gumman av varje sekund. Vi avundas dig!!

Nu är jag iaf ledig i 3 dygn ganska precis. S:K:Ö:N:T !!!!
Sen ska jag iväg till Sydney, blir kanppast någon dans på rosor den flighten heller.... ;)

Kram och hej från mig!

Kommentarer
Postat av: Louise

hej snuttan 0) tack för hjälpen, önskas ngt från sverige. p.s nu har jag stressat ner.. kraam

2010-08-23 @ 17:08:36
URL: http://louisetarden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0