Till Kapstaden och tillbaka

Klockan kvart över tre ringde telefonen och väckte mig inför min flight till Kapstaden. Kvart över tre på natten alltså.... gissa hur pigg man var då. Telefonsignalen for in i min dröm och till sist fattade jag att poängen och vaknade upp!
När man flyger från johannesburg till kapstaden så är det alltså inga nya passagerare som kliver på utan vi tar över flighten från ett annat crew som kommer från abu dhabi, och vi flyger de passagerare som skall till slutdestinationen kapstaden. I kapstaden plockar man upp helt nya resenärer och alla ska till Abu dhabi. Ingen får kliva av i Johannesburg men väl i johannesburg kommer fler passagerare på för att åka till Abu.

Hur som helst, vi hade typ 30 pers till kapstaden och 100 tillbaka. Jag jobbade i ekonomi klass eftersom vi nu flyger ett två zone flygplan. Med bara buissnessklass och en stor ekonomiklass.
Det var inte ett dugg ansträngande men dagen kändes bara såååå seeeeeeg! Vi var tillbaka i Johannesburg halv tolv på förmiddagen men det kändes som om jag gjort en lång nattflight så väl tillbaka på hotellet hoppade jag i säng!

Nu sitter jag här och ska möta upp crewet om en timme knappt. Blir kött och vin till middag. Ska äta som en hund! Åt både frukost och lunch i planet och det var ju inte direkt jätte upphetsande för mina smaklökar. Jag är rent ut sagt VRÅL-hungrig och nu kräver jag the real thing!

kram och hej!


Gamm-sminket sen flighten som jag till och med sovit i,
men jag ser ju fräschare ut med det än utan smink!


checka in mina "NOT-up to standard naglar" , har fuskat me nagellacket he he!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0