Trivandrum by day ;)

Efter damaskus layovern så skulle vi flyga vidare mot abu dhabi och sedan österut mot indien. Detta visade sig ta längre tid än vanligt eftersom att inchecknings-systemet på Damaskus flygplats låg nere....
detta resulterade i att vi blev nästan två timmar försenade från Damaskus när vi äntligen kunde lyfta.
Planet var smockfullt, 120 pers i ekonomi och 20 i buissnessklass.

Dessa 20 buissnessklass passagerare betedde sig mer som 20 vilda vildar i djungeln. Jag var chockad över hur illa det såg ut och hur illa vissa av människorna förde sig! Det var fullt med osnytna ungar som hoppade runt och skrek, allt låg på golvet, barn sov på golvet, matbrickor placerade i mittgången, med mera...
Och nu snackar vi alltså Buissnessklass! och passagerarna var inte uppgraderade heller så vi kunde inte förklara beteendet på grund av det ;)
Som tur var hade jag ju de där två timmarna på ground då jag hann förbereda ALLt inför flighten, annars vet jag inte om vi hade hunnit klart servicen innan det var dags att landa!

Väl framme i Abu dhabi var vi inte så säkra på om vi faktiskt skulle vara lagliga att fortsätta flyga till trivandrum, men tydligen så var vi det. Så det var bara att hoppa in i bussen, byta plan, och välkomna 136 nya passagerare ombord på flighten till Indien!
Planet var smockfullt, men flighten var ändå som en ljuv dröm jämfört med den föregående! Tur var väl det med tanke på att man var RÄTT så trött vid det där laget!

Vi landade kring fem på morgonen lokal tid på Trivandrums flygplats, anlände till hotellet som bjöd på gratis frukost, för att sedan STUPA i säng!!
Har aldrig sovit så gott som jag sov den morgonen alltså.....! Dock blev sömnen inte så lång eftersom att jag och en av tjejerna i crewet mötte upp klockan två för att åka till Kovalam Beach!

40 minuters Tuk Tuk färd på skumpiga vägar senare anlände vi till Havet och här kommer lite bilder därifrån!


I tuk tuken på väg mot kusten, checka in "taxametern" ! Den användes dock ej ;)


Blev glad när vi såg skylten och insåg att vi var nära!


Grönt och skönt!


Havet!!! Tänk att synen av ett hav kan göra en så lycklig!


Vilt och vackert. Det är monsun säsong och därmed blåsigt och stora vågor!




Närkontakt med havet :)


Check thoose out!!!! Coolaste gänget i stan helt klart!


Jag ville också vara med i gänget! Det var dock inte gratis....
(ps jag försökte INTE strypa kvinnan till höger om mig även om det ser ut som det !)


Jag betalade 50 rupee och fick även hålla i en av deras ananas ;)




Röd flagg var det visst, med all rätt!


King of Kovalam! Queen kanske jag borde ha skrivit....!


Blåsigt var det kan jag lova! Håret flög överallt


"Huvudgatan" a.k.a "The corniche" i Kovalam :)


På en restaurang åt vi en sen lunch


Min fish curry! God var den kan jag lova!


Vackert


Kovalam beach är en av de kändaste bad och sol resemålen i Indien sedan 70-talet. Kännt framförallt bland Hippies från Europa och Israel! (Googlade lite på internet och hittade den informationen)

Och ja det fanns en hel del västerlänningar där, mötte nog ett tjugotal iaf, trots att det är lågsäsong nu.
Folk åker dit för att röka gräs och hålla på med flummiga Ayurveda behandligar /kurser ;)
Alla tursiterna vi såg var klädda i typiska backpacker kläder och var i 25-30 års åldern eller äldre och såg lagomt alternativa ut.
Kul att ha varit där!
Själva staden Trivandrum verkar helt menlös och har inget av intresse att utforska. Hann ju ändå se en del av staden när vi åkte tuktuk igenom den.

Hotellet vi bodde på inne i stan är JÄTTE fint. Kolla in det på:

www.tajhotels.com/Business/Taj%20Residency,TRIVANDRUM/default.htm

Kram och hej för mig!















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0