Alldeles för kort-kort ;)

Kom tillbaka från min Frankfurt igår kväll. Jag önskar att jag hade blivit fast där i stället i snökaoset!
Det är så sällan man har ett riktigt bra crew men det hade jag verkligen till Frankfurt! Och det är så himla typiskt att man alltid råkar ha världens bästa grupp av crew just på dessa korta flighter när man ändå inte hinner göra nåt. Ofta har man asbra crew på en turnaround, men inte när man ska iväg nio dagar till Singapore-Brisbane ! (där har jag inte varit på 2.5 år men vi har den flighten!)

Flightdeck var trevliga och roliga, Cabin managern var jättesnäll och trevlig och alla i crewet oxå. Det var 4 killar i crewet och det är ganska ovanligt, men roligt! Det är roligare när man är mixad grupp och man får roligare samtalsämnen och trevligare atmosfär, oftast!

Flighten var helt full till Frankfurt men jag jobbade i första klass köket så jag var rätt nöjd ändå. Väl framme på hotellet (som ligger på flygplatsen) så bytte vi om och 6 av oss gick ut och åt. Mmmm jag åt smarrig korv och carbonara och drack Weissbier. Mumma! Sedan skulle vi tydligen fortsätta till Hooters som öppnat för ett tag sen på frankfurts flygplats...
Jag har aldrig varit på Hooters förrut men ni som har det vet ju hur det funkar. Alla servitriser är tjejer och dom har på sig minimala oranga shorts och ett urringat linne. Snacka om förnedrande ställe att jobba på!
Dit gick jag alltså med fem killar och så  jag, kände mig lite udda! Det var mestadels män på Hooters kan jag lugnt tillägga!
Killarna jag var där med sågade iaf den tyska versionen av Hooters, dom tyckte att brudarna var alldeles för fula.... ja ni hör ju. Jag är glad att jag INTE jobbar på Hooters!
Vi tog iaf bara en drink där och sen var det i princip dags att gå och sova, eftersom vi skulle iväg igen hemåt till abu dhabi vid nio på morgonen dagen därpå.

Flighten hem var på ett två zone flygplan, dvs bara med Buissnessklass med 22 platser och en stor ekonomiklass som rymmer 240 pers. Vi började boardingen och flighten skulle vara helt full, men efter en lååång boardning så visar det sig att hälften av passagerarna inte kommer att hinna med flighten eftersom att dom är fast någon annanstans i plan försenade pga snön. Oj vad vi grät.... ;)

Det slutade med att vi hade 13 pax i Buissnessklass och 140 i ekonomi, världens softaste flight hem med andra ord!
Däremot blev även vi försenade i 1.5 timmar pga snön och det var ju lite smådrygt, men vi kunde ju trösta oss med att äta upp all extra mat i buissnessklass köket under flighten hemåt :)

Det var härligt att vara på en layover igen och jag kan inte fatta att jag inte har någon fler denna månad!!! Helt sjukt.... jag är inte van att va i Abu i sådana här långa perioder! TUR det är vinter nu iaf, bara 25 grader ute på dagarna. Man kan verkligen andas!

Det roliga är att jag klär mig typ som om det vore svensk september nu när jag går ut, men det är juy lika varmt ute som en BRA svensk sommardag! Dvs bikini läge, men man blir lite skadad i detta land! jag skulle aldrig få för mig att doppa tån i havet nu i december. Huvva se kallt! hihi!

kram och hej!



Så här går dom klädda när dom serverar. Fast denna bild är lånad från nån Hooters i Texas.



Jag förstår att det finns folk som protesterar mot Hooters.
Jag håller med kvinnan till Höger!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0