En tripp till Qatar, Doha!

Min julafton och dagarna därefter skulle bli ganska lugna och händelselösa... men ödet ville annat!
Jag vaknade på julaftons eftermiddagen (hade flygit till bahrain under natten) och ringde Louise.
Hon hade som vanligt lite oavslutade ärenden sådär i sista sekund och skulle därför in till stan, jag bestämde mig för att hänga på.
Vi åt först en sen lunch på The One, typ den enda restaurangen i hela Abu dhabi som håller en ok standard för lunchmat.
Sedan åkte vi vidare till Marina mall och kika runt på last -minut julklappar! Vid femtiden bestämde jag att jag skulle hänga på henne till Doha, och då var det 4 timmar tills planet skulle lyfta!
PANIIIIK!

Väl hemma blev det julklappsinslagning, bokning av biljett, packa pappas kappsäck, göra gravlaxsås, diska, byta kläder, slita upp julklapparna från familjen och varandra,  julmiddag hos Lena klockan kvart over sju.
En timme senare så var det bara att springa hemåt, glömde nyckeln, sprang tillbaka till lena, hittade nyckeln, sprang hem igen, bytte kläder, mötte upp Louise, kom på att check in skulle stänga om 15 minuter, springa till taxin, hoppa in i taxin, köööööööööör ropade vi till gubben, visste inte vilken terminal vi skulle på, chansade på 3an, kö vid staff-incheckningen, ropade "vi ska till Dohaaa!" hoppade före i kön, flämtandes fick vi våra biljetter..... pustade ut!

Gissa hur trötta vi var när vi väl satte oss på planet. Jag hade flygit 2 nätter i rad och bara sovit drygt 4.5 timmar på julaftons förmiddagen. Osså all denna stress... ja inte var det rogivande direkt!

Landade i Doha klockan tio lokal tid, blev upphämtade..... sov rätt bra den natten asså!

Doha har ett enormt lyxigt område som heter The pearl island, och Doha har även en äkta traditionell SOUK som jag verkligen älskade! Annars vet jag inte om jag skulle vilja bo där direkt...  Men  souken är verkligen något som Abu dhabi och Dubai saknar.

BILDER!


utsikt över The pearl


På Gordon Ramsays restaurang "MAZE"


Mot souken!




stor o liten ;)
























Nu drar jag till Indien en sväng
Ha en bra kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0