Hotell snusk

Jag läser Aftonbladet på nätet ungefär 15 gånger per dag och nu hittade jag en ny artikel att kommentera.
"Hotellsnusk"

Nån hade gjort en undersökning på 5 stjärniga hotell i Melbourne, och på samtliga hotellrum som kollades hade det hittats mögel, hårstrån, kroppsfetter, bakterier, hudflikar i lakanen...... ja ni vill nog inte veta resten.

Detta är jag inte ett dugg förvånad över. Jag bor ju på hotell normalt sett ett par nätter i månaden och jag tycker faktiskt ofta att rummen är slarvigt städade. Det är ju superäckligt att hitta hårstrån i badkaret och dylikt! blä! Men det händer ofta, kanske för att jag faktiskt inspekterar mina hotellrum. Jag har ju faktiskt själv varit hotellstäderska! Jag tittar alltid runt i badrummet för det är ju där man framför allt vill att det ska va rent!

Städarnas fackförbund försvarade sina anställda med att dom normalt sett bara har 15 minuter på sig att städa ett hotellrum vilket gör att dom måste stressa och hoppa över vissa saker. Ja jag anklagar inte städarna, jag förstår att dom har tidspress. Ni skulle se hur fort våra plan städas exempelvis.....
Ca 10 minuter tar det för dom stackars städarna (som i och för sig är ganska många) att städa ett helt stort flygplan med plats för 300 passagerare.... Med en supervisor som stressat skriker och svettas så det sprutar.
Gissa hur rent det egentligen blir.... skrapar man på ytan så hittar man nog ett och annat.....både på ett hotellrum och på ett flygplan!
Huvva.

Nu ska vi inte börja tala om hur rent jag har det i min lägenhet, hm... julstäda någon????
Jag saknar att bo i stan och kunna ringa en städerska ibland! 200 kronor för att få lägenheten i topskick, ja det var det verkligen värt!
Nä imorrn blir det fram med sugarn och moppen! kul.... ;)

Ha en trevlig kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0