Julmats tillverkning

Nu har jag just tagit ur jul-vörtenur ugnen, eller vad brödet nu kallas. Sånt där brunt bröd som bakas på bikarbonat och som förhoppningsvis kommer smaka gudomligt med smör och ost på!!!!

Igår gjorde jag risgrynsgröt som jag åt till frukost imorse och planerar att äta till frukost imorrn med, ganska så gott är det ju.

Köttbullar hann jag oxå rulla igår, dom blir ju aldrig lika goda som pappas men man kan ju alltid försöka!

Sill inhandlades, dock ej med senapssmak men jag hoppas att inläggningen smakar gott ändå. Man får va tacksam att det ens säljs inlagd sill i detta land! Billigt är det dock inte.... 40 spänn för en burk.

Imorgon eller i övermorgon ska jag göra janssons frestelse, allt är redan inhandlat till ändamålet, jag vet inte hur länge man kan spara den i kylen så det bästa är väl om jag gör den den 23e.

gravad lax ligger i kylen, gravlax-sås skall göras imorrn.

Men två av de allra viktigaste sakerna på julbordet vet vi inte om vi kommer hitta. Nämligen julskinka och prinskorv....! Louise skall ge sig ut på jakt imorgon. Om jag inte minns helt fel så fanns det faktiskt att köpa julskinka på Spinneys år 2007. Så kanske finns det detta år oxå!

julmusten ligger importerad och lagrad i kylskåpet. Glöggen är i skafferiet.
Vad mer har jag glömt??

Om ni undrar varför jag börjat så tidigt så är det för att jag imorgon flyger till Bombay under natten och sedan har jag bara typ 14 timmars vila under dagen innan jag ska iväg till bahrain på nattflight. Jag landar alltså den 24e på morgonen.... och då tänker jag INTE stå o laga mat!
Idag har jag för övrigt flygit till Irak, Erbil heter staden. Det var soft, bara en tredjedel full flight båda vägarna. Men trött böev jag ändå!

Kram och hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0