Nu vet jag!

Läste nyss i Aftonbladet en lista över världens 50 dyraste länder att semestra i, eller ja nåt sånt. En sådan där lista där man jämför vad en big mac kostar och hur dyrt det är med en kilometer taxi och så vidare.
Filipinerna ligger på 37 jämfört med Sverige som då är 100. Alltså förstår ni ju att allt under 100 är billigare än Sverige och tvärtom.

Förenade Arab emiraten hamnade på 103! Så nu vet jag varför pengarna försvinner så attans fort från mitt konto... jag lever ju i ett land som är 3 procent dyrare än Sverige, och Sverige är dyrt!
Sverige är 7e dyrast i Världen enligt listan jag läste, och det stämmer säkert eller vad tror ni?!!
När man läser det finstilta så var det dock bara dyrare med Öl, Vin och en hotellnatt i UAE, än motsvarande i Sverige. Allt annat var faktiskt billigare här i UAE.....
Säger det kanske en del om mina konsumtionsvanor i detta land...... ;) ha ha ha!
En big mac kostar bara 26 kronor här i öknen, men det hjälper ju inte mig eftersom jag aldrig köper det om jag inte har något annat val för att inte svälta ihjäl..., typ!

Men det är grymt dyrt att köpa en flaska vin på restaurang här, minst 300 kronor får man punga ut, men på det flesta restauranger så startar priserna på 400 kronor eller till och med på 600 kronor.... det är sjukt ju! Inte konstigt att man väldigt sällan går ut... Ett glas vin kostar ofta 90 kronor och ni vet ju själva hur mycket man får i glaset då!


Jag kan ju trösta mig med att jag iaf får tvätta händerna i riktig champagne varje gång jag jobbar !! Det är inte alla som har den möjligheten va!
Vill man ha riktigt mjuka händer så är det bästa knepet att ta lite strösocker, typ en matsked, och en flaska champagne, helst nästan full, och sen är det bara att hälla skumpan på händerna, ta sockret och skrubba noga, avslutas med sköljning med mer champagne (vitt fin funkar oxå) och när den e slut avslutar man med lite varmt vatten!
Bäst följs denna behandling av en insmörjning av dyr handkräm som finns på toaletterna i buissness och första klass :)

Helt sjukt egentligen.....hur många brukar tvätta händerna i skumpa liksom... det brukar jag tänka när jag står där och skrubbar (eller ofta har jag inte tid eftersom detta alltid sker just innan landning, så av tidsbrist måste man då hälla ut skumpan i toan istället). Det hugger lite i hjärtat varje gång man häller ut drycken. Man hade liksom gärna druckit upp den istället!

Adios!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0