Alltid samma visa....

Hej hopp!
Jaha då sitter jag här alldeles för tidigt på morgonen och äter frukost eftersom jag absolut INTE kan sova mer.
Det är ALLTID samma visa när jag ska på semester. Jag kan aldrig sova ut ordentligt vilket resulterar i att jag är sjukt trött innan jag ens har satt mig på planet. Väl på planet kan jag sova max 3 timmar och eftersom jag alltid flyger på natten så kan ni ju gissa hur pigg jag är när jag äntligen landar i Sverige, sisådär 18 timmar efter att jag började resan från Abu dhabi....

Jag landade från London igår natt klockan ett.... och jag var inte i säng förrän någon gång vid tre. Men jag har legat halvvaken hela natten och vaknat hela tiden, drömt om plankrascher och flygningar och bara haft det allmänt jobbigt!
jag gav upp vid nio, jag ser helt uppsvullen ut runt ögonen för att jag är så sliten, inte kul detta...
Har en ganska fullbokat dag med vaxning, nagelförlängning med mera. Jag kommer ha tid att sova ikväll innan det är dags att bege sig till flygplatsen, men känner jag mig själv rätt så kommer jag inte kunna sova en sekund pga resfeber... (att ha denna negativa inställning kommer ju heller knappast att hjälpa ;) !!!)

Nu ska jag försöka vara positiv istället!

-Jag har semester (jippie!!!).
-Jag kommer åka första klass till Milano men betala som om jag åkte ekonomi (jippie jippie!)
-Imorgon vid tvåtiden på dagen så befinner jag mig på svensk mark! (jippie jippie jippie!)


Jag är lite osäker över vad jag ska ha på mig inatt när vi flyger hem. Eftersom vi åker på våra rabattbiljetter som staff, och dessutom i FORSTA KLASS så gäller det att vara "up to standard" om man säger så.
Vi måste åka i "buissness attire" men jag är lite osäker på vad exakt ingår för oss kvinnor.
Jag vill åka i ett par svarta tajts, snygga klackskor, en snygg (anständig) svart/grön klänning, svart bälte och en svart kofta till, men jag är inte helt säker på att det duger i incheckningspersonalens ögon.
Det känns så onödigt att resa i kavajbyxor o skjorta eftersom jag INTE kommer använda dom kläderna i Sverige alls, jämfört med klännings outfitten som jag just beskrev.
Får se hur jag gör men det lutar verkligen åt klänningen.
Det är ju faktiskt 48 grader ute o inte så himla kallt på flygplatsen heller, vill inte gå o svettas i byxor o skjorta.

Nu är klockan elva och jag ska antingen försöka sova 2 timmar eller så åker jag in till stan och marina Mall direkt. Antagligen lika bra att göra det sistnämda. har ont i huvudet av trötthet dock.... :(

Kram på er alla!
snart syns vi!



Kommentarer
Postat av: Laila

Hej Marge.. tänkte bara kolla hur du har det, men du har nog inte hunnit skriva något än efter din semester...ha det bra.

Kram / Laila

2010-07-11 @ 21:35:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0