Att bo med en japan

När jag kom hem från paris i förrgår så öppnade jag dörren med stor nyfikenhet, jag visste nämligen att min nya flatmate Noriko hade flyttat in dagen innan.
Döm av min förvåning när jag såg fyra konsum kundvagnar parkerade i hallen :) !!
Detta var även det enda tecknet på att någon varit i min lägenhet, förrutom att det fanns lite skumma asiatiska matvaror i kylen och frysen såklart.

Sedan öppnade jag dörren till skåpet under diskbänken för att slänga något i papperskorgen och där upptäcker jag att Noriko har städat där under. Hon har passat på att ställa alla rengöringsflaskor och medel i två prydliga rader och i storleksordning! Hi hi hi!

Morgonen efter kommer det allra bästa, som jag självklart har ett bildbevis på :)
jag öppnade samma skåp under diskbänken för att ta en plastpåse (typ konsum plast kasse).
Jag ser att hon lagt alla påsar i en påse vilket inte alls är speciellt konstigt och det ser ju bara trevligt ut eftersom jag själv bara brukar slänga in påsarna bakom sophinken.
men sen stoppar jag ner handen i uppsamlings-påsen för att rycka åt mig en påse och jag nappar tag i en...... rosett?!!!?
nej det är ingen rosett, utan en konsum kasse som är vikt enligt konstens alla regler för att till sist bli till en liten platt rosettliknande sak! Alltsa jag och louise och Fredrik höll på att döööööööööö av skratt när vi vecklade upp den!
När jag skulle försöka vika tillbaka påsen till sin rosett-form så lyckades jag inte! det är komplicerade saker det där, plastpås-vikande! ;)

Jag känner mig iaf väldigt trygg och säker på att kära Noriko kommer hålla vår lägenhet i tip-top form!
Kan ju tillägga att dom fyra kundvagnarna var borta morgonen efter, hon hade bara använt dom för att flytta in!

Tack och hej, Leverpastej!


ovanlig syn i min hall....


Ordning och reda (om man jämför med mitt kaos som var där innan)


Tänka sig vad en plastkasse kan bli liten och prydlig.... :)
gissa vilken sida som är min ;)

Hej hå! då!



Kommentarer
Postat av: louise

jag verkligen toklängtar till jag får träffa henne! =) hon får gärna komma hem till mig en stund ;)

2010-06-14 @ 23:32:04
URL: http://louisetarden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0