Att packa för rätt väder....

Hej allesammans!
Idag är det den 16e juni och bara TRE dagar tills Victoria och Daniel gifter sig!!!!! Som jag har langtat ;)
Faktiskt så onskar jag nästan att jag hade valt att ta min semester TRE dagar tidigare så att jag hade kunnat se på brölloppet åtminstonne på TV:n hemma i sverige!
Jag kommer befinna mig på ett flygplan på väg från London till Abu dhabi när bröllopet sänds, så det blir omöjligt att se kalaset för mig :(
Jag struntar i att monarki är fel och odemokratiskt och förlegat i vår tid. JAG tycker iaf om att läsa om kungligheter i skvallertidningar och för den delen oxå om kändisar! Länge leve Victoria och Daniel!

Hur som helst, så är det bara FYRA dagar och typ 12 timmar kvar tills jag flyger hemåt mot Sverige!
Det betyder att jag faktiskt nu börjar känna mig liiite exalterad!
När man har mitt jobb och flyger runt i världen med sin resväska, så tappar man ganska mycket av glädjen att sätta sig på ett plan och resa privat. Jag hatar att packa och gör det numera alltid 1-2 timmar innan jag ska iväg, detta kan jämföras med när jag var yngre och packade en månad i förväg inför en vecka på Kreta... ;)
Sist när jag åkte hem, i mars, så packade jag min väska just innan jag skulle iväg och jag kände mig lite stressad efter det att jag kanske hade glömt något.... så denna gång har jag bestämt mig för att trots allt packa i god tid!

Min resväska är nu fylld av söta klänningar, toppar, sommarskor, kjolar, och ja....... ni hör kanske att det ligger ett problem där... Sommar i Sverige behöver inte alltid betyda sommar och sol.... !!!
Jag har packat för en vecka på kreta när jag egentligen kanske borde ha packat för en vecka på Island...?
Men det ÄR ju sommar, och jag VÄGRAR att inte få använda mina söta sommarkläder som ör för oanständiga för Abu dhabi ha ha ;)
Väderleksrapporten för de tre första dagarna av semestern som skall tillbringas i Stockholm visar REGN ALLA TRE DAGARNA..... Det kan INTE stämma. Väder kan ändras på ett par dagar eller hur??????
Och allra viktigast av allt är ju att det inte regnar på midsommar när vi ska på stor fest i Köping...
Det FÅR INTE regna på midsommar.....!!!

När man bor i Abu dhabi så vet man att det i 99.99 procent av alla dagarna under året INTE kommer regna.
Så man behöver aldrig titta ut genom fönstret innan man väljer kläder.
Jag gillar regn, i abu!, INTE i sverige!

jaja..... den som lever får se.... hur vädret blir

hejdå!


Hoppas jag slipper ha vantar på mig i sverige iaf..... i Juni... men risken finns..!
Detta är dock en bild från istanbul, i januari,
Skulle iofs lika gärna kunnat vara i Umeå, i juni.... buaaaahhhh!



Mina ny inköpta sommarkläder

Kommentarer
Postat av: Tore

Har just anlänt Stockholm och konstaterar att det är riktigt fint här idag i alla fall om än inte så varmt.. Ca 18 grader. Men bättre än i Östersund där set är under 10 grader... Brr så hemskt. Hoppas verkligen på bättre väder tull midsommar också..!! Välkommen hem Marge! Längtar..!! Kram pappa

2010-06-16 @ 11:39:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0