Baka baka liten kaka

Hej hopp!

Min dag började väldigt tidigt idag, klockan ringde halv sju i morse och det var bara att pallra sig upp.
Sminka sig, sätta upp håret, ta på uniformen, slänga i sig lite cornflakes o ta hissen ner till bussen utanför.
Idag hade jag nämligen airport standby, typ den sämsta dutyn som finns!

Med typ 99 procent säkerhet så kommer man inte bli utringd för en flight, vilket betyder att man sminkat sig och åkt till flygplatsen helt i onödan. Fyra timmar får man sitta där på arslet och vänta tills man får åka hem igen.
Som tur var så finns det sedan ett år tillbaka ett designated rum för oss airport standbyare, med soffor, bord, datorer. Jag var den enda som använde rummet i morse så jag låg på en av sofforna och sov i tre timmar, och satt vid datorn sista timmen. Trots detta så var det en lååååååååååååång morgon!

Nu är jag iaf hemma igen och jag har premiarbakat i min ugn, jag är lätt nervös när det gäller att använda ugnen eftersom det inte finns några gradantal på den "ratt" som styr gradantalen! jag menar det ar inte så lätt att veta om ugnen är på 250 eller 200 grader när jag inte ens vet vad max gradantalet är...
Ugnen är begagnad och jag gissar att den som ägde den förrut måste jag använt ugnen enormt mycket.... och nött bort alla siffrorna, ha ha ha!

Jag köpte en kakmix-kartong igår, jag tänkte att om jag ställer mig och gör en hemgjord kakdeg och väntar med förväntning medans ugnen bakar och reslultatet blir katastrof.,......så blir jag ju jätteledsen!
Så ist slängde jag ihop denna kakmix vilket tog ca 2 minuter och slängde in kakorna i ugnen. Med gott resultat!
kakmixen kostade bara 20 kronor, ,man blandar i smör och ägg till innehållet. Med andra ord så ar det inte så himla halvfabrikat ändå. Lätt värt alltså!
Jag gillar att ha lite hembakt i frysen att bjuda på, mer skall bakas i framtiden helt klart!

Resultatet:


mina mumsiga kakor!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0