En ny roomie på G.....

Hej hopp allesmmans!
Idag nar jag stod och diskade efter lunchen så plingade det på min ytterdörr.
Eftersom jag inte väntade besök och mina vänner hur som helst bara skulle ha klampat rakt in så blev jag genast på alerten.... jag hade två gissningar i mitt huvud och en av dom visade sig vara rätt.
Personen som plingade på är min nya flatmate Noriko.....!!!!!

Japp, nu är sötedagarna över i min lya, efter att ha bott ensam i nästan två månader så kommer det en ny person som jag måste dela mitt slott med.... suck!
Hon är japan och jag kan iaf trösta mig med det. Hon verkade jätteartig, lugn och trevlig. Hon sa även att hon är väldigt tyst och lugn vilket passar mig utmärkt. Det är nämligen väldigt lyhört i min (numera vår) lägenhet så det är av yttersta vikt att man är väldigt aktsam för att inte störa varandras vila.
kanske måste jag ta arslet ur vagnen och köpa magra mattor till vardagsrummet så det iaf slutar eka!
men det är väl bäst att vänta tills hon flyttat in, hon kanske äger en matta eller två vem vet!

Undra om hon kan göra sushi?
Jag och louise delade ju en lagenhet innan vi flyttade hit till öknen och de sista tre månaderna bodde ju faktiskt en japanska med oss. Youko hette hon och trots att hon var japan så kunde hon inte laga sushi minns jag....!
Hon kunde heller inte prata engelska men det ar ju en helt annan historia :)
Min erfarenhet av japanskor är iaf att dom är väldigt artiga och lätta att bo med.
Norika bugade nästan när hon hälsade på Fredrik nu när hon tittade runt i lägenheten, han var nämligen i sin uniform och japaner är väldigt hierarkiskt lagda (vet ej om hierarktiskt är ett ord men ni fattar nog vad jag menar). Inte som vi icke så titel och status fixerade/rädda svenskar!

Vad har mer hänt sedan jag kom hem från Melbourne?
Jo jag vaknade i forrgar efter flighten av att jag var sjuk......... 
jag nyser, snorar, hostar och igår hade jag riktigt ont i huvudet och även lite i halsen.
Om jag ska vara ärlig så hade jag nog feber av och till. Det höll jag dock hemligt eftersom vissa i min omgivning är lite hypokondriskt lagda ;) . Nämner inga namn... :)
I forrgar och igar var min sjukdom helt klart blandad med jetlag. Idag däremot kanns det betydligt bättre. Jag är inte längre trött efter flighten men jag känner mig fortfarande lite sjuk.
Men sjuk eller inte, imorgon flyger jag till Bahrain och efter det till Paris. Eftersom jag var sjuk fyra dagar i maj så vill jag inte sjukskriva mig igen. Dessutom behöver jag pengar!

om 12 dagar äker jag hem till Sverige, nedräkningen har börjat!!!



Undra om Noriko kan laga detta?


Här i Etihads första klass kommer jag och Fredrik parkera oss natten mot den 21
juni på väg hem till sverige!!! Oh yes. Gissa om jag längtar....

Kram och hej!

Kommentarer
Postat av: Tore

Förstår att det varit skönt att bo själv ett tag!! Hoppas att ni kommer att komma bra överens och att hon är trevlig.. Bir ju lite problematiskt förstås att kommunicera när hon inte kan engelska... Men du kan ju lära dig japanska... Kan ju vara bra att kunna..!!



Hoppas att förkylningen ger med sig.. Ser fram emot att få se dig igen snart!!



Kram

pappa

2010-06-08 @ 22:59:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0