Ett mumsigt sallads recept

Hej Hopp igen!
Igår gjorde jag spaghetti och köttfärssås till middag och det blev för övrigt väldigt gott. Idag till middag hade jag kvar rester men inte tillräckligt för att bli mätt, så jag gick till Abela (typ ICA) i min byggnad för att inspireras till att köpa rätt ingredienser för en sallad.
Resultatet blev riktigt bra, mums fillibabba alltsa! Jag ville nästan bara äta salladen, skit i köttfärssåsen liksom ;)

Ingredienser till en sallad för två pers:

2 tomater
en halv gul lök
en halv gurka (gurkorna i abu är jättesmå, så typ 10 cm svensk gurka)
en halv eller en tredjedel mango
nästan en hel mozzarella ost klump
typ 10 stora basilika blad hackat i stora bitar

olivolja
balsamvinäger
örtsalt
chiliflakes

Hacka allt i lagom stora bitar
skvätta på lite av olja/salt/vinäger/chiliflakes

REDO TO EAT LIKSOM!!



kortet är sämst, men jag hoppas ni ändå kan se hur mumsig salladen är!

kram o hej!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Den där duken känner jag igen, ett självporträtt, tack!!!!

2010-06-17 @ 08:08:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0