"Normal operation", eller Melbourne by night!

Hej allesammans!
Det kanns som om jag har varit borta i en vecka, och det har jag ju oxå nästan varit!
Jag landade i morse kring halv sju på morgonen efter en 14 timmar lång flight hem. Jag känner mig lika viril och full av energi som en sjuk och svag 80 årig sköldpadda! Japp då förstår ni lite hur jag mår!
Om man normalt sett blir ganska jetlagged av en ultra lång flight med 24 timmars stay, sa vet jag nu att man blir ännu mer jetlagged av att vara borta i 72 timmar. Min kropp vet inte vad som ar dag och natt längre men förhoppningvis vaknar jag upp normal igen imorgon bitti :)

Hur som helst, vi landade ju i Melbourne pa kvällen den 2a juni. Efter att ha bytt om så mötte vi upp för en middag på Wine and meat company, det var min ide och jag hade drömt om dessa revbensspjäll hela flighten :)
Vi hade en trevlig middag och ett av samtalen handlade om hur man aaaaaldrig blir fast någonstans pga till exempel askmoln eller trasigt flygplan. Nej nej aaaaldrig händer det mig minsann! Men man ska aldrig säga aldrig ;)
DET vet jag nu!

Dagen efter var vi några tjejer ur crewet som mötte upp och åkte spårvagn till Queen Victoria Market som visade sig vara ett mycket trevligt ställe. Vi åt frukost/lunch där och strosade runt och tittade på allsköns grejor.
Det var en enorm grönsaksmarknad och grönsakerna och frukterna luktade verkligen ja just grönsaker och frukt! I abu dhabi känns det som om allt är importerat och har legat i nåt förråd i en vecka och tappat all lukt och även smak.
Jag asvlutade dagen med att ta en promenad längs floden hem till hotellet och det var en underbar höstdag verkligen! Solen sken och löven var gula och det var typ 14 grader varmt, fantastiskt! Ganska häftigt oxå att man helt plötsligt är någonstans där det är höst, från en dag till en annan. I mitt huvud är det sommar nu! Överallt!

Vi hade pickup från hotellet vid åtta på kvällen den 3e och allt gick planenligt..... vi boardade alla passagerarna och till sist satte vi oss på våra crewseats för att ta av.
Motorerna gasade på och vi forberedde oss för att lyfta....men så pjoff......... starten avbröts och planet sakatade ner igen.
Jag hann tänka lite optimistiskt att kanske får vi stanna nu i Melbourne! jihooo! Men kaptenerna meddelade att det inte var ett så stort fel på planet utan att det skulle lagas den närmaste timmen.
suck.... !
För att hålla passagerarna glada så serverade vi dom lite snacks på ground. Economy gästerna fick mackor och juice och i Buissnessclass så öppnade vi otaliga champagneflaskor och gav ut lite canapeer, nötter, chips och annat smått och gott som inte behövde någon större förberedande.

Två timmar efter vårt första startförsök så var det dags att ta av igen, med fixat flygplan och allt!
Vi satt på våra säten och var lite mer ALERT än någonsin förr. Jag trodde faktiskt benhårt att problemet var fixat och att vi skulle lyfta denna gång. Men samma sak hände igen......pjoff... avbryten takeoff!
Vi insåg direkt att det knappast skulle bli ett tredje försök, och kaptenen annonserade ganska snabbt till passagerarna att vår flight hade blivit cancellerad.
Passagerarna grät, och vi skrattade! DOCK inte åt dom stackars passagerarna utan för att vi skulle få stanna ännu en dag i Melbourne!

Vi åkte tillbaka till hotellet och vi blev lovade gratis mat och dryck av kaptenen. Synd för oss då att det var mitt i natten och det bara fanns 4 maträtter att välja på från roomservicemenyn och ingen alkohol fick serveras den tiden på natten enligt hotellets licence regler! Så det blev en ganska avslagen natt men väldigt sen ändå.
Vi fick iaf reda på att vi skulle få stanna i ytterligare 48 timmar, sa glädjen var stor!

Dagen efter sov jag till halv tre eftersom jag varit uppe till sju på morgonen, sedan mötte jag upp me halva crewet för en sen lunch och kaffe. Sen var dagen i princip slut och jag vilade innan det var dags att möta upp igen med hela crewet för middag.
Friday night  i melbourne liksom!

Vi åkte till nån slags pub/restaurang gata och gick på ett ställe som heter Cookies. Det komiska var att när vi klev in genom dörrarna så insåg jag direkt att där har jag varit förrut! På en annan layover för typ ett år sedan, ha ha världen e liten, crew världen ännu mindre!
Vi hade iaf en jättetrevlig kväll och natt med hela crewet, har inte dansat så mycket på väldigt länge!
Att jag inte hade med mig några partylkläder eller ens hade på mig smink struntade jag fullkomligt i!
Eftersom vi bara skulle ha stannat 24 timmar i staden så hade jag bara ett par byxor med mig och nagra random islängda klädesplagg, men det var ju samma för alla, ganska kul att att alla gick runt i samma kläder i tre dagar :)

För att göra en lång historia kort, vi flög hem igår och nu är jag hemma!
Vad har jag lärt mig på denna layover...jo att man ska aldrig säga aldrig :) !!!
kram och hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0