Öken hetta..... jag döööööör!

Hej hopp!
Jag tror att jag på något sätt förträngt och ignorerat det faktum att det är sommar i abu dhabi igen. Idag fick jag dock en sådan panikartad överdos av denna ökensommar att jag nu inte kan stoppa huvudet i sanden (sanden ha ha ha roligt!!! SANDEN) längre!

Sommar i Abu dhabi betyder 45 grader i skuggan VARJE dag i 3 månaders tid samt en luftfuktighet på ungefär lagoma 98 procent.... Tänk er en bastu, och då vet ni!
Sen är det ju jätte jippie hej roligt att man dessutom måste klä sig efter landets och kulturens alla regler vilket betyder att man inte kan ga i minikjol o minitopp (som om det skulle hjalpa så värst mycket mot hettan..)
Åh andra sidan så fryser man ihjäl om man skulle klä sig helt halvnaket eftersom att AC:n i shoppingmallen och pa restaurangerna oftast är på max vilket betyder typ 18 grader. Det är ett evigt pusslande i hjärnan för att hitta den perfekta outfitten som är "passande" och passar till att va i bade iskyla och ökenhetta.

Detta är min fjärde sommar i abu dhabi och jag tror seriöst inte att jag kommer klara en femte ;) !
I augusti, när det alltsa är som allra varmast, är det dessutom Ramadan.......
Ramadan betyder att man inte får äta eller dricka från att solen går upp till att solen går ner, i princip alla restauranger, cafeer, affärer är stängda till 17.00 (restaurangerna till solen gått ner vilket nu i augusti kommer vara kring 20.00)
Det är absolut förbjudet att ens dricka vatten på offentlig plats, vare sig du är muslim eller ej. Ni kan ju gissa hur kul det är att det är ramadan i just Augusti....
jaja nu ska vi inte ta ut olyckan i förskott, men roligt är det inte!

Iaf i morse så flög jag till bahrain, med sjukdom och allt, det var ingen AC i planet medans vi boardade och temperaturen låg på 32 grader inne i planet..... jag skojar inte när jag säger att svetten droppade från mitt ansikte. Jag kände tydligt att jag fick feber och det gjorde ju såklart att jag svettades mer. Fräscht liksom...
Jag fick torka mig med servetter hela tiden och lägga handdukar doppade i isavatten på huvudet för att försöka bli nerkyld, det hjälpte lite men inte mycke.
Det var ju inte bara jag som svettades, men jag tror jag mådde sämst iaf..
Väl uppe i luften vard et ok för då var ju ac:n på, men sen nere på marken i bahrain var det samma visa igen.
Efter flighten när jag gick ut genom flygplatsen för att gå till bussen så fick jag nästan andnöd för det var så äckligt varmt ute. Jag skojar inte, jag trodde nästan att det inte fanns nåt syre i luften för det gick inte att andas!

Nu har jag iaf försökt sova efter flighten och det har hjälpt lite. Men jag är fortfarande framförallt väldigt trött. Sov bara 5 timmar i natt innan flighten. Det är tänkt att jag o F ska på seafood buffe ikväll inne i stan på Sheraton. Hoppas jag kan känna smaken av de små liven, jag är ju så tät i näsan!!


Kommentarer
Postat av: Gunnar Lunnergård

Hej! Sanna sa att ni skulle besöka Stockolm och behövde boende. Ni får gärna låna vår lägenhet! Hör bara av dig.



Gunnar

2010-06-10 @ 18:01:08
Postat av: louise

hej gumman, det e kyligt i Joburg men jag njuter, du skulle varit med, vilket DRAG! =) saknar dig massor min älskade plutt, snart ses vi!kram

2010-06-10 @ 19:32:31
URL: http://louisetarden.blogg.se/
Postat av: Sanna

Hej hej Loppis kvar mig adressen till din sida. Alltid skoj att få en glimt av vad ni gör ( i hettan) krams

2010-06-14 @ 09:25:08
URL: http://sannakarlsson84.blogspot.com
Postat av: johanna

hehheh kul me blogg nu kan ja verkligen kompis uppdatera mig=) kram

2010-06-14 @ 21:27:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0