Vad är det för en dag? är det en vanlig dag...

Hej Hopp!!!
Sitter i mitt vardagsrum och har just ätit min absoluta favorit standard frukost bestående av 3 husmans med 2 skivade ägg (glöm ej örtsaltet på!) och till det en färskpressad juice av två apelsiner och en grapefrukt och en stor kopp te, det finns inget bättre tror jag!
Husmans köpte jag i Frankfurt här om veckan för ynka 99 cent, på tyska heter det dock Vollkorn :)
Jag älskar verkligen mina rofyllda frukoststunder tidigt på morgonen när man känner att man har hela dagen framför sig! Föresten kanske inte 09.30 räknas som speciellt tidigt he he he!? Mina frukostar äter jag vanligtvis kring nio. Lycko mig att jag inte har ett 8-5 jobb, för tillfället känns det INTE som ett lockande alternativ!

Idag fyller min kära karl år och jag har köpt många paket som han ska få öppna idag :) Självklart med rim på, fatta vilken underskattad sak det där med rim är alltså!
Igår var jag hemma hos några svenska tjejer och jag, Louise och Mattias höll på att ramla av stolen av skratt när vi försökte komma på rim till mina paket! Louise ville hemskt gärna ha med ordet apa "apa???" i ett rim, men NEJ det fick inget genomslag ha ha!!! :) Mattias drömde sig bort i svunna tider om grötrim han rimmade med för X antal triljoner år sedan hemma i barndomshemmet i köping hihihihi!
Jag är iaf grymt nöjd med mina rim, och eftersom att F inte är speciellt duktig på att gissa rim, så kommer jag nog få mig ett och annat gott skratt till idag :)

Igår lyckades jag även hitta den PERFEKTA midsommarklänningen på klädaffären Oasis. Jag gillar verkligen Oasis även om kläderna är ganska dyra, eller dyra och dyra, det beror ju på vad man jämför med. Men jämför man med HM är det dyrt iaf. (Jag handlar aldrig på HM by the way, roligare att ha kläder som inte halva sverige har liksom, även om jag iofs inte ens bor i sverige )
Lägger upp en bild på klänningen, nu fattas bara ett par perfekta skor och kanske lite smycken. Jippie :)

Igår hade jag turen att få äta lyxmiddag hemma hos Kristin, den kvinnan kan laga mat hon, inte många som jag tycker ligger i min league, men här har vi en alltså! Måste oxå ge credit till Tjejerna jag var hos igår, dom hade gjort otroligt god aioli och en marängswisch som inte var av denna värld! Jordgubbarna var inflygna från Paris och luktade verkligen som SVENSKA gubbar!
Medan Kristin lagade mat åt mig så gjorde jag en Tårta! Har aldrig gjort en tårta på säkert 7 år typ?
Snart ska jag ta itu med att garnera den och självklart kommer det upp en bild sen på det färdiga resultatet!

Kram och hej!


min favvo frulle


min fina klänning, kostade ca 700 kronor på Oasis


Ett jättestort paket med detta rim, vad kan det vara.....hihihi!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0