Chicago flighten

OMG kom hem igår kväll från chicago och jag är sååååååå trött! Att partaja innan en ultra long haul flight är inte att rekommendera (och då var ju ändå partykvällen på fredagen och jag åkte på söndagen)
Jag var sjukt trött på flighten till USA och naturligtvis var den full, full av jobbiga typer som åt och åt och åt!
Jag jobbade i köket i första klass, som betyder att jag även var ansvarit för att utfodra de fyra kaptenerna.... Totalt 14 pers då om man räknar de 10 passagerarna, visst vi var tre stycken crew i första klass, MEN när halva crewet hade rest så var jag ensam....inte kul!
Jobbade väldigt hårt, fick faktiskt cred av ena kaptenen på vägen tillbaka för han tyckte att jag var grymt duktig och trevlig och bra på alla sätt och vis.

Flighten tillbaka var egentligen väldigt soft, vi hade NOLL, ZERO, NIL, NADA passagerare i första klass och ingen var gladare än jag!!!! De andra två crewen fick ju hjälpa till i Buissness och economy men eftersom jag var flightdecks-ansvarig så var jag "tvungen" att stanna i första klass. Jobbigt... ;)
Vi hade enormt tur, det var meningen att det skulle komma en passagerare så vi hade catering för 2 pax, så med andra ord fanns det en hel del gottis att äta under flighten.... :)

Jag startade med en kopp av sötpotatis soppan, mums mums, sedan åt jag krabbfylld ravioli serverad med en oxfilebit samt en gul currysauce, mycket gott!
Sen sov jag i fyra timmar och efter det hann jag äta våfflor med vaniljyoughurt samt björnbärskompott, följt av en biffsallad med fetaost och soltorkade tomater.
Hann smaka på nån annan dessert som jag inte minns namnet på och jag hann även dricka lite mer av soppan och denna gång med garnityret som var tre olika färgers linser och citron.
Innan landning åt jag en steak sandwich som var very nice den med :)

Jag serverade ju kaptenerna oxå, men dom var rätt "lätta" och åt bara en gång var (till skillnad från mig ha ha!) , hann väl göra typ 10 cappuccino åt dom och jag slängde in lite desserter och dylikt. Annars så satt jag mest inne i cockpit och softade, eller tjuvsartt i första klass sviterna och spelade lite tetris och sänka skepp samt såg på mr Bean på TV:n.
Vår första klass är inte fy skam alltså... vill mer än gärna åka där en vacker dag!
Jag har åkt en gång i vår gamla första klass, men den är inte i närheten av vår nya med de privata sviterna med dörr och allt.

I chicago hann jag med lite lite shopping, men mest var jag bara jetlagged och vaken på dom tider när allt var stängt. Jobbigt! Har fri internet på rummet så jag hann me en massa internetande oxå. Satte inte ens på TV:n på hela tiden.
Jag gillar verkligen Chicago, synd och skam att man är där så enormt kort tid och att man är helt förstörd av trötthet när man är där.
Dom har ju allt i USA, i matväg och i shoppingväg. I like! Skulle gärna bo där istället för i UAE...

aja, nästa inlägg kommer med bilder från F1 och poolpartyt innan!
Kram och hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0