Moscow !

Hej hopp! Nu har jag varit i Moskva, det vill säga i Ryssland, och därmed har jag varit i 41 av världens länder ! Räknade idag på bussen från hotellet till flygplatsen och kom fram till siffran 41. Om jag räknar med de länder jag bara landat i men aldrig lämnat planet i, så är det 7 till. Men dom räknas ju inte som vi alla vet ;) !!

Jag ville hemskt gärna se Röda torget och Kreml men jag var rätt säker på att de andra ur crewet skulle vägra följa med..... tyvärr hade jag rätt. "För kallt" tyckte alla och därmed gick den önskan i kras. Tur att jag redan var inställd på det, men lite ledsen blev jag ändå.

Vi gick iaf ut på middag på en urbra restaurang som Fredrik tipsat mig om, den låg mittemot hotellet och visade sig vara en riktig "gem".
Det var en ukrainsk restaurang men den ryska tjejen i crewet sa att det är liksom samma som rysk restaurang. Det var väldigt cool inredning, gammaldags och mycket trä och alla servitörer var utklädda lite grann som i Tyskland. man kan tro att det skulle visa sig vara en turistfälla men det var det inte! Ja möjligen priserna då... för inte var det billigt. Men maten var jättegod, rikliga portioner, snyggt upplagt och trevlig personal. Jag är supernöjd och åker jag till Moskva igen så äter jag gärna där igen!

Hotellet vi bor på är jättefint, Crown plaza, ligger i "world trade center" , ja så heter byggnaden. Det är skitstort. Jag hade ett fint rum med utsikt över floden och nåt coolt "hus", snarare monument.

Flighten till Moskva och hem är ungefär som ni kan tro, folk dricker en hel del och pratar inte direkt engelska. Lite drygt...
Det var en passagerare som var så full att han slog sönder två glas och glömde bort att han ätit innan han till sist däckade i sin stol... ;) och detta var alltså i buissnessklass...
Två av buissnessklass passagerarna försökte dessutom gå på toan samtidigt, dom smög bak i ekonomiklass för att ingen skulle se (som att det skulle lyckas!)  och nu var det inte en tjej och en kille vi snackar om utan två killar.... ;) hahahahahaha LOL!!!

Alla ryska kvinnor går runt i päls, jag vet inte hur många döda djurpälsar på folks kroppar jag såg på bruttorna som var på hotellet, gatan flygplatsen och på planet ;)
Om jag ska vara ärlig så var jag rätt sugen på att köpa en pälsväst åt mig själv, det fanns en hel del snygga grejor, men när jag såg priset så la jag ned den iden.... typ 9000 kronor!!!  då är den garanterat äkta iaf....;)
Alla rysska män ser ut som hej kom och hjälp mig, precis som i vitryssland.
Frisyren och kläderna avslöjar dom, man kan inte ta dom för en svensk direkt!

hihihi ja det finns säkert undantag, men jag gillar att generalisera!

Jag köpte en fin madroshka, ja så heter dom tydligen dom där gummorna som man kan öppna och öppna och öppna.... Det fanns väldigt många fina att välja mellan, i prisklasserna typ 100 kronor upp till flera tusen spänn. Den jag köpte va inte billig, typ 3-400 kronor, shit alltså.... men jag gillade den. Bättre att köpa nåt man tycker om än att köpa billigt skit! Tycker iaf jag!
Jag vet inte ens vad dom där rublerna är värda, lika bra det ;)


Kram och hej på er alla!
Imorrn kommer mamma!



utsikten från mitt fönster


Grått grått grått, precis som väntat!


Det lyste vackert på kvällen (Huset är ett hotell numera, Radisson Blu om jag inte minns fel)


Min borstj, gudomligt god!


Min gryta som bestod av hemgjord korv och potatis pannkakor och en sås, man kunde dessutom äta upp skålen och locket :)


Rökt forell med potatispannkakor, otroligt gott!


Mina nya små familjemedlemmar, love them!


sen var det dags att flyga hem....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0