Thai green curry kyckling!

Om ca 2 veckor, OMG är det så snart???, så har jag semester och åker med mamma till Phuket en sväng innan jag åker hem till Umeå en vecka. Ska bli underbart!
Bokade hotell igår, blev ett trestjärnigt hotell som ligger på en höjd över Kata beach. Ser helt ok ut, vi pungade ut med en tusenlapp extra så nu har vi enligt bokningen "En stor balkong med havsutsikt"
Om det inte stämmer så blir jag argggggggggg! ;)

Iaf, nu ikväll har jag lagat en thai green curry. Jättegott! tittade bara lite på olika recept för att få en ide av vad man skall stoppa i. Resutltatet blev iaf jättebra!

Thai green curry för 2-3 pers
Kycklingfile 2 stycken stora
en morot
typ 10 blomkåls buketter
en halv purjolök av liten storlek
green curry paste, typ 3 msk
en burk kokosmjölk
kycklingbuljong, en kub
2 lime
lite chiliflarn

Fräs currypasten i olja ett tag och lägg i de hackade grönsakerna och chilin och fräs mer. Häll i kokosmjölk och buljongtärningen och koka ett tag. Skär kycklingen i små bitar och lägg ner i grytan och koka i ca 10 minuter. Pressa i limen och peppra lite.
Servera med ris!
MUMMA! och nyttigt!

Kram och hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0