Dagarna som gått

Godmorgon allesammans!
Klockan är fem i tolv så egentligen är det väl snart eftermiddag ;)
Jag var tvungen att gå upp klockan sex i morse för att Fredrik skulle till Moskva och jag ville bli hemskjutsad innan för att slippa åka taxi. Så fort jag kom hem så hoppade jag dock i sängen igen och somnade om ett par timmar. Klockan sex på morgonen är en alldeles för tidig tid att vakna upp tycker jag!!!

Idag ska jag och Mattias åka till en annan svensk crew som tidigare jobbade som frisör. Wihaaa ÄNTLIGEN kommer mitt hår att bli snyggt igen??!! Hoppas jag! Jag vill bli blond igen!! Mina slingor som gjordes i Manila var ju som ett skämt. Jag återkommer med bilder på mig och mitt nya hår :)

Har inte varit hemma på typ 6 dagar eftersom jag åkte direkt från Chicago hem till Fredrik. Dagen efter åkte vi till den heta trendiga metropolen Umm Al Quawain....... Det är ett av UAE:s 7 emirat som ligger norr om Dubai mellan Sharjah, Ajman och Ras Al Khaimah.
I Umm Al Quawain finns en enda sevärdighet verkar det som, och det är UAE:s största Alkohol-affär Barracuda. (Jag såg iaf ingenting annat som verkade sevärt när vi snurrade runt runt i staden innan vi hittade rätt)
Detta emirat är en free zone, man får tydligen sälja alkohol överallt och det kan köpas och drickas där av alla, även muslimer. Så det är väl det som Umm Al Quawain lever lite på.
Annars så måste man ha ett Alkohol-license för att få köpa alkohol och ett sådant license kan inte utfärdas till Muslimer eftersom dom enligt sin religion ej får dricka alkohol. (Inte riiiiiiiiktigt alla som följder det påbudet dock ;)
Jag är inne på mitt tredje alkohol license så här har ni en som följer lagen minnsann!

Iaf, affären var väldigt stor och dom hade ett väldigt bra utbud, Inte bättre en ett vanligt svenskt systembolag men ungefär lika bra. Däremot et otroligt mycket bättre utbud än på de andra små spritaffärerna vi brukar handla på. Vi dricker ju bara vin och det är så dåligt utbud asså i detta land. Dyrt är det oxå. Det är typ 30 procent billigare med vin i Sverige.

Vi kom iaf hem med typ 20 flaskor vin och lite öl, tänker inte åka till den där affären igen på ett bra tag! Eller kanske aldrig igen, det är inte riktigt värt den långa resan! Det tog oss ungefär 2 timmar enkel väg och då kan jag tillägga att hastighetsbegränsningen ligger på 130 på många ställen. Det är alltså en bit att åka!
Jag såg iaf 5 åsnor och ett femtontal kameler när vi åkte hem. Lite småmysigt måste jag erkänna!
Annars inget av intresse.

Vad har vi annars gjort? Jo igår gick vi runt på Marina mall och tittade på alla möjliga saker, kom dock hem tomhänta. Väl hemma lagade vi go-middag som bestod av trattkantarell sås med hasselbacks potatis och entrecote. Mumma! Trattkantarell såsen skulle stå i fokus för det var den vi var sugen på att göra, men sen kom jag på det där me hasselbackspotatis och tillsammans med köttbiten blev det ju till en tio-poängs middag helt plötsligt! Lite Nero d avola, rött vin från sicilien, slank oxå ner och det smakade underbart!

jag har föresten inhandlat en matta till vardagsrummet! Det skedde innan jag åkte till Chicago. Gjorde ett riktigt bra köp för mattan hade kostat 1900 dirham (Hutlösa 3800 kronor) men var nedsatt till drygt 900 kronor. Jag vet inte om det är mycket för att vara en matta men jag tycker det kändes ok, iaf om man tänkte i dirham ;) . Fin och gosif och stor är den iaf!

Kram och hej från mig!


MY SOFA AND MY MAN ;)

Visst ser det hemtrevligt ut?!


ser ni vad gosig den är!


Denna röda matta ville jag först köpa, men den var dubbelt så dyr. Too dyr helt enkelt!


TOOODELILO!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0