Eid Mubarak

Hej allesammans! Nu har det varit dåligt på blogg fronten ett tag, får se om jag kan bli bättre nu igen!
Idag slutade ramadan, eller om man säger igår kanske, nu är det EID, som är typ den heligaste högtiden på hela året, eller näst heligaste iaf. Vet ej så noga...
Vet inte riktigt vad folk för på eid, men jag vet iaf att jag nyss gick till mallen i Mussaffah för att titta lite i affärer och handla lite mat, bara för att upptäcka att ALLT var stängt fram till klockan 17.00 ikväll.... SUCK!
Nu är jag fast här i fredriks lägenhet utan mat eller vatten...... medans han är iväg och flyger till Bagdad.
Dryyyyyyyygt!
Jag har väl iofs vatten, och jag får väl steka lite korv till lunch idag med :) . Fredrik hade nämligen med sig korv och makaroner från sverige (han har varit på semester i 3 veckor).

Jag är oerhört glad över att ramadan äntligen är slut. Nu kan man liksom dricka vatten offentligt under dagtid och gå ut och käka lunch eller ta en kaffe om man nu skulle vilja det. Jag har helt seriöst knappt lämnat vårt compound på en månad nu, pga ramadan. Men nu är det back to normal igen!

Igår kom jag hem från 48 timmar i Minsk, vitryssland. Det var great! ska ladda upp bilder och berätta lite mer sen när jag har tillgång till min egen dator.

Vad ska man göra nu då? kanske titta lite på TV4 plus på Iphonen, följer Idol, Halv åtta hos mig, Biggest looser sweden och lite andra program. Man måste ju hålla sig uppdaterad ;)

kram och hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0