Mysigt i Minsk!

Hello allesammans denna lördags morgon!
Tänkte lägga upp lite bilder från Minsk nu som ni kan kika lite på om ni har lust :)
Jag hade en väldfigt trevlig layover där med Kristin mellan den 7e och 9e september. Det var jättefint höstväder med sol och jag önskade faktiskt att jag fick stanna där längre!

När man åker från flygplatsen in mot stan så passerar man en massa skog, som verkligen ser ut som "svensk" skog!!! Sedan åker man oxå förbi en massa åkrar och slätter som också ger assossiationer till Sverige! otroligt coolt! Jag menar Vitryssland och Sverige är väl kanske inte så lika i sig, men naturen är lik!

Hotellet vi numera bor på är jättefint, Crown plaza. Det är iaf jättefint om man jämför med det förra hotellet som verkligen inte kan kallas fint. Nu bor vi flott med fina rum, gratis wireless internet, gratis frukost, och fortfarande mitt i stan. Perfekt!

Vi flög ut tidigt på tisdagsmorgonen från abu dhabi, planet var fullt, förutom i buissnessklass där det bara var 3 passagerare. Jag gick till ekonomi och gjorde hela servicen tillsammans med kristin och de andra. Samma sak på vägen tillbaka. Fullt där bak, tomt där fram.

Flighten i sig är värt ett eget inlägg, vitryssar älskar verkligen att Supa! Vi gjorde slut på all whiskey, allt vin och det mesta av vår bacardi. Dom drack och drack och drack och drack även från sina medhavda spritflaskor som dom smugglat ombord. Men nöjda och relativt glada och trevliga var dom flesta. Så egentligen var väl flighterna helt ok. Men mycke springande med groggar blev det ;)

När vi kom fram till hotellet var man himla trött så vi sov fram till kvällen då vi skulle mötas upp för middag. Det slutade med att det var jag, krickan, flightdeck och kabin chefen som slöt upp.
Vi gick till en stor restaurang en bra bit från hotellet, där det serverades väldigt god mat! Vid det laget var man verkligen utsvulten efter att ha ätit frukost och lunch i planet för låääääänge sedan.
God öl fick man oxå i sig :)
Sedan gick vi vidare till en annan restaurang/bar där vi drack vodka och diverse andra drycker. Vi misstänker dock att vodkan var utblandad med vatten, den serverades i en karaff... Billigt som attan var det och vattenutblandningen var kanske lika bra i och för sig!

Natten slutade på hotellets nattklubb som verkligen var som en "vanlig" västerländsk nattklubb. Väldigt nice! Praktiskt oxå att sen bara kunna ta hissen upp på rummet!

Dagen efter hände inte mycket, vi var väldigt slitna om jag ska vara ärlig. Frukost pulade vi i oss redan vid åtta, Sedan sov vi fram till två då vi gick till en shoppingmall för att äta lunch. Vi hittade en väldigt bra buffe restaurang där man tog för sig av förrätter och sedan pekade på vilka varmrätter man ville ha. Praktiskt eftersom att INGEN snackar engelska i Minsk! Och våran ryska är lite ringrostig.... minst sagt ;) !
Dom gör faktiskt riktigt god mat i Vitryssland, den påminner lite om svensk, men ändå inte alls!
fet är den iaf..... men det kan man ju unna sig ibland!

Middag åt vi bara vi tjejer, det vill säga jag, krickan och vår kvinliga andre pilot. Hon var amerikanska och väldigt trevlig. Restaurangen vi gick till är otroligt nice, jag har varit där förut med Fredrik och jag gillar den verkligen. Den serverar bara vitrysk mat och det är bilder på all mat i menyn samt engelsk text.
Den ligger i ett källarvalv och består av olika rum, utsmyckat på ett medeltida sätt, typ. Jättemysigt!

Ville som sagt inte alls åka tillbaka till abu dhabi, hade gärna stannat i det mysiga höstvädret ett par dagar till! Men sånt e livet....

Här kommer lite bilder:


Jag innan utgång


Heta vitryska brudar :)




En skummande rysk öl satt inte helt fel. Jag , Kristin och Kaptenen Nigel på kortet.


raggmunkar med stuvade kantareller, och kött och stuvade kantareller med potatis. Yummy!


Sen tog vi häst-ekipaget och red vidare till en annan pub....


Det där tar vi!!


Någon var lite trött..... våran kabin chef nämligen!


jag var pigg däremot!


Kristin hittade en björn!


En smarrig sillsallad!


Spatsiba!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0