Sand och ännu mera sand

En klar nackdel med att bo i en öken är att efter ca 4 månader av icke-användande av min balkong, så har balkongen samlat på sig ungefär 2 kilo fint fint finkornigt sand......
Det ligger överallt, i alla vrår, på alla möbler, under alla möbler, på väggarna och på fönstren!

jag köpte en sopborste och en skyffel idag och begav mig ut på balkongen....
Det tog ett BRA TAG att sopa upp all sand! Svettigt var det oxå, det är ju typ 35 grader ute och det droppade från mitt ansikte (yack!)

Nu behöver jag bara skura hela balkongen och dammtorka med en blöt trasa.... hm, det får bli en annan dag. Borde nog dammsuga oxå, är det dåligt för dammsugaren att suga upp sand måntro...!?

Tänk att fastän man bor på 6e våningen så har sanden letat sig upp på min balkong! GRRR!
Men nu är det snart höst och balkongen skall användas flitigt! Så städningen var ett måste!


Ikväll flyger jag iväg till Pakistan, till min eviga följeslagar-destination Lahore. Tycker jag flyger dit varje månad asså!
Sedan har jag hittat en härlig Jeddah flight som jag gör på söndag och som följs av Dammam och Khartoum! Inge mer övernattnings-flighter för mig i september månad.
Snart kommer nya schemat.....spännande!

kram och hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0