Tröttsam flight

Pust vilken jobbig flight jag hade igår när vi flög hemåt från Johannesburg.
Det berodde minst lika mycket på crewet som på passagerarna, iaf nästan!
Det var tjock-smock fullt i planet, 22 i buissness och 240 pers i ekonomiklass, jag jobbade i ekonomi.
Det tog 4 timmar att avsluta servicen där "bak", och vid det laget var jag nästan gråtfärdig eftersom jag då inte hade ätit nåt på typ 9 timmar. TUR att jag beställde roomservice frukost innan vi drog till flygplatsen, men vi hade försenad pickup med 45 minuter och det visste jag inte. Så jag var uppe halv nio men vi åkte inte förrän halv tolv. Så man var ju typ redan trött och hungrig INNAN flighten ens hade börjat!

Egentligen måste jag erkänna att "mina" passagerare som jag serverade var väl rätt trevliga och ganska lättsamma men det är ändå jobbigt att ha hand om 50 pers istället för 11 (som i buissnessklass)...... Det var ju en dagflight och alla ville äta och framför allt dricka allting i planet. Jag är helt inte van att jobba i ekonomi längre, så enkelt är det bara.
När första servicen var slut så var jag helt förstörd o kunde knappt peta i mig mat trots att jag var vrålhungrig. Vi hann väl vila någon halvtimme knappt innan alla började plinga i stolarna efter drycker. Sen var det nonstop resten av resan. Vet inte hur många gin och tonic jag gav ut totalt, och hur många coke..!
Andra servicen myglade jag mig ur, vi var ändå för många crew för just dem servicen så alla kunde inte vara i kabinen. Jag räknade barer och hjälpte till i det bakre köket.

Hur många var det nu som bråkade ur crewet under denna flight.... hm... cabin chefen klagade på buissnessklass köks-tjejen, så mycket att hon började gråta nu på hemvägen...
Cabin chefen klagade på food and beverage managern, Cabin chefen bråkade med en annan tjej i buissnessklass angående hennes grooming. Cabin chefen och CS ville rapportera en tjej i ekonomi för att hon hade ett lite kalt huvud, typ tunnhårig, (Ja det såg väl iofs lite skumt ut) men hon var en jätteduktig crew. Cabin seniorn var hatad av alla i ekonomi och hon och den tjejen som jobbade i främre ekonomi köket bråkade. En tjej från ekonomi bråkade oxå med hon i främre köket, jag blev lite indragen i det bråket oxå. Hm ja det var väl allt? Piloterna var iaf jättetrevliga och gulliga men kaptenen blev oxå indraget i bråk-hetsen eftersom att ena tjejen gick in till cockpit och berättade allt som hänt mellan henne och Cabin chefen.

Det slutade med att vi hade en liten debriefing i bussen där kaptenen pratade lite försiktigt om missförstånd och att prata ut och rensa luften...bla bla...
Efter det började två tjejer skrika åt varandra.... ha ha ha! alltså jag skämdes faktiskt. Jag kunde höra piloternas tankar som gick runt i deras huvud. Dvs:  BARNUNGAR KAN NI INTE HÅLLA SAMS!!!!!!!
jag var alltså yngst av alla i crewet och jag är 26 år. alla andra var äldre. Och Ändå allt detta tjaffs!
Passagerarna verkade iaf glada och nöjda när dom klev av, och det är väl trots allt det viktigaste!

Jag var hemma halv två igår natt, åt nudlar till "middag" eftersom att jag knappt ätit något under flighten. Sen stupade jag i säng och sov i tio timmar. Har dock ont i ryggen idag, jag fick det igår under flighten. Men det går väl över gissar jag.

Ikväll blir det Iftar på The one och kanske en drink ute, det är ju helg. Men det är fortfarande ramadan så jag vet inte om det är så värst roligt att "gå ut" !? Det lär väl visa sig

Kram och hej från mig!

Kommentarer
Postat av: Tore

Ha ha - Det där känner jag igen...låter som en helt vanlig arbetsplats med lite för många kvinnor...

Kram

Pappa

2010-09-02 @ 21:48:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0