Förlåt bloggen !

Åh nej vad jag är kass på att skriva här... och jag ser till och med att det är några arma stackare som tagit sig tiden att kika in på denna få-ordiga blogg! skäms på mig alltså!

Ja var ska man börja. Har ju hänt ganska mycket sedan jag skrev sist. Eller egentligen har det ju inte direkt HÄNT något. Men jag har ju hunnit med att vara på ett antal ställen iaf!

Åkte ju till Athen med min pojkvän och det var MYCKET mysigt och trevligt och härligt och uppfriskande!!! Att få komma ifrån öknen ett par dagar och bara njuuuta av europeisk känsla, mat och mentalitet!
Pussas offentligt på stan utan att bli arresterad och kunna dricka en öl till lunchen BARA SÅDÄR!
Ja det var helt enkelt underbart!

Vädret i Athen var dock inte underbart, långt ifrån! Det var iofs rätt trevligt väder när vi landade på torsdags eftermiddagen. Lite sol och kanske 12 grader eller så. Solen värmde verkligen så när den försvann (resten av semestern) så blev det lite kaaaallt! brrr! hihihi!
Dagen efter regnade det halva dagen, och då snackar vi inte duggregn! Men vi gav oss ut ändå med paraplyerna i högsta hugg och besteg Akropolis klippan! Där uppe i storm-regnet var vi helt ensamma och hur många kan säga att dom varit uppe på akropolis helt själv!?? Normalt sett så är det nog fullt med turister, till och med i Januari! För vi såg faktiskt en hel del turister trots att det var vinter.

Vi hann med andra saker oxå, vi besteg Lycabettos berget och där uppe blåste det oxå väldigt mycket :) . Sen strosade vi runt på otaliga romerska (grekiska) lämningar och åt tzatziki och grekisk sallad varenda måltid. Mums!
Något som jag inte rekommenderar att göra när man är i Aten är att gå på Akropolis museet, Det är snyggt och nytt men fullt med tusen olika statyer i samma beiiga nyans. Väldigt trist!

Vad mer kan jag säga om Athen... jo hotellet var rätt bra. Det hette Royal Olympus Hotel och var femstjärnigt. Ja hotellet var femstjärnigt, inte vårt rum nödvändigtvis ;) . Men jag trivdes utmärkt! Det låg väldigt bra till mitt i smeten där man ville va. Nära Alla sevärdigheter och mittemot en stor park med massa fornlämningar på.
Frukosten serverades i ett mysigt rum med valv, liksom medievel style. Very nice!

Bilder från Athen kommer i nästa inlägg. Många av er som läser har nog redan sett dom på Facebook!

Adios!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0