Sydkorea!

Åkte för första gången till Sydkorea i början på månaden och spenderade 51 timmar i Seoul.
Det var en trevlig upplevelse även om mitt crew var ganska "dåligt". Jag hängde med den franska food and beverage snubben och den australiensiska kabin chefen. Alla andra var mer eller mindre skumma, enligt inte bara mig...!

I Seoul var det kallt. Inte minusgrader, men närapå. Grått och glåmigt var det oxå. Kanske inte så lätt att visa sig från sin bästa sida i början på februari!
Jag hann verkligen inte se mycket av staden, mestadelen av tiden tillbringade jag på hotellet. Hotellet är för övrigt väldigt fint. Grand Hyatt Seoul. Ja verkligen ett lyxigt hotell!

Det lilla jag hann se av Seoul var att det ser ut lite som en bergig variant av Moskva och Beijing. Det ser ut som ryssland men med en asiatisk befolkning :)
Det är rätt dyrt i Seoul, typ som i Europa. Och på hotellet är allt lika dyrt som på den dyraste michelin restaurangen! gah!
Jag hann prova på bulgogi, kimchi, bipumbap och naturligtvis Korean barbeque!
Korean barbeque är när man sitter på en restaurang som har bord med en grill inbyggd i bordets mitt. Där grillar man det kött man väljer och äter en massa koreanska tillbehör till. Som till exempel ris!
Gott var det!
Korean barbeque skulle jag kunna äta varje vecka!
Jag hoppas jag får chansen att åka till Seoul snart igen och förhoppningsvis hinner jag se mer av staden då, och förhoppningsvis är det bättre väder och jag har bättre crew!

Här kommer några bilder från layovern, men dom är verkligen inte mycket att hurra för tyvärr.

Skum middag på japansk restaurang

Lätt att läsa menyn.....var det inte!


På japansk restaurang var vi första kvällen. Mysiga uppvärmda bänkar.


Dags att hugga in...


Japansk chompon.... ja vad ska man säga. Smakade väl sådäääär!

På stan

dags att kolla in city! Shopping centrum.


Mycke folk


Färska potatis chips! Gott!


koreansk kebab. Gott det med!



Väldigt trevligt med en hudvårdserie som baserats på snigelslem!


Nånstans vid ett tempel område...



på väg mot tempelområdet.... rätt mycket folk!










brr kallt!

Shoppingfynd

Detta köpte jag, skönhets produkter korean style :)


och allt detta samlade jag in gratis. bra jobbat tycker jag själv :)


Aduios!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0