Everywhere you go... always take the weather with you!

Här i Abu dhabi har det börjat bli kallare eller varmare på natten. Jag vet faktiskt inte vilket eftersom det varit rätt kallt under nätterna och morgonarna ett par veckor och jag upplever att det blivit varmare nu. Fast å andra sidan så vore det logiska att det blivit kallare eftersom det är "vinter" nu och den kan väl inte vara över REDAN?????

Hur som helst, så har vi drabbats av DIMMA! Det händer ett par dagar varje år eller flera gånger per år och det blir stora problem med framför allt flygtrafiken! Men även på vägarna vållar det bekymmer eftersom att folk inte är vana vid dålig sikt och när jag menar dålig sikt så menar jag verkligen dålig sikt! man ser typ bara 30 meter framför sig.

Igår morse skulle jag ju flyga en soft dag till Istanbul. Men när jag vaknade så hade jag ett missat samtal från crew control och det visade sig att jag blivit ändrad till att flyga Lahore...
Det finns ingen Lahore flight på morgonen så jag förstod att flyget inte hade kunnat avgå natten innan pga dimman...
Det var väldigt dimmigt ute men vid niotiden så började det klarna upp och vi kunde flyga iväg mot Lahore vid tio. Jag var inte så glad över denna oväntade ändring men what to do!
Vi var bara 8 crew och av oss så jobbade 4 i Economy. Vi andra fyra förväntades servera 24 buissnessklass passagerare och tolv första klass resenärer. Inte så lite jobbigt! Normalt sett hade vi varit minst 1 till crew.

Men på något sätt så gick det ganska bra. Passagerarna var "lätta" även om man inte trodde det när man såg dom.... ;). Det som är bra med att flyga till "muslimska länder" är att man slipper blanda ihop en massa drinkar och hälla upp vinglas efter vinglas. På dessa flighter är det istället coca cola och apelsinjuice som gäller! Mycket bättre och enklare!
Jag öppnade inte ens baren i buissnessklass och vi serverade ändå 35 passagerare under dagen. Samma sak när jag flög till Cairo. Baren förblev orörd.
(det är skönt eftersom vi har pappersarbete att göra med barerna, räkna alla flaskor och burkar och så vidare)

Hur som helst. Det som var bra med att åka till Lahore och inte till Istanbul var att jag var hemma kring halv sex istället för nio på kvällen! Skönt med en längre kväll. Jag gick och la mig före tio igår!!! DET har inte hänt på länge. Sovit jättebra inatt verkligen, jag hade en hel del sömn att ta igen efter att ha jobbat i 5 dagar i rad.

Imorgon ska jag till Khartoum! Det blir en lååååååång dag! Hoppas inte dom byter ut mig. Jag ser fram emot att åka till Sudan ;)

Adios!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0