Sömnig

Det här med att jobba två nätter i rad har funkat ganska bra för mig faktiskt.  Jag måste börja ställa om sömnen redan nätterna innan (om det är möjligt på grund av lediga dagar) och på dagen innan natten jag ska flyga så sover jag EXAKT hela dagen. Samma sak dagen efter inför nästa nattflight.  Det har funkat bra och jag är inte så himla trött under natten.

Men vad som INTE funkar bra har jag märkt, är att ställa tillbaka kroppen till normal dygnsrytm efter nattflighterna. Nu igår så la jag mig tolv och då var jag riktigt trött. Tror ni jag sov bra då eller? knappast... vaknade dessutom vid fem och var vaken i ca 2 timmar, jättetrött men med rastlös kropp som vägrade somna. Vad slutade det med? jo att jag såklart somnade till sist och vaknade klockan elva nu och inte var ett dugg utvilad men klockan var liksom elva och då måste man ju liksom gå upp... om jag ska ha nån chans att ställa tillbaka kroppen. Så jag tvingade mig upp ur sängen, kunde knappt öppna ögonen för att jag var så sömnig.

Egentligen borde jag skita i att bli normal i sömnen eftersom jag ska till Melbourne på måndag kväll och det är ju en väldigt lång nattflight...! Men om man vill ha nåt slags socialt liv så är det ju inte så kul att sova hela dagarn och va vaken halva nätterna. jag trivs inte med det helt enkelt.

För övrigt har mina ögon börjat bli irriterade igen. Måste droppa allergi-ögondroppar varje dag. Tur att dom hjälper iaf! Magi är vad det är!

Igår regnade det hela dagen, oj vad mysigt det var! Jag tror att det halvregnar idag med :) . Här i öknen uppskattar man verkligen små regn oväder oerhört mycket! Iaf jag!

Rea-festivalen har startat I Dubai och jag är sjukt sugen på att åka dit. Även i Abu dhabi är det rätt mycket rea i alla affärer men vi har ju inte ens en tjugondel av affärsutbudet som finns i Dubai....

Nu måste jag sätta mig med matteboken. Wish me luck!

kram och hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0