Augusti schemat

Igår kom Augusti schemat ut. Det är samma sak varje månad. Man längtar så att man nästan dööör för att få se sitt nya schema! Ett par dagar före den 25e (då schemat normalt kommer ut) går man runt som en äggsjuk höna och det enda man pratar och oroar sig över är över hus schemat kommer se ut. Jag kan väl kanske säga att det blivit lite mindre spännande efter tre och ett halv år, men de månader när man önskat lediga dagar i anslutning till sin semester så är oron inte ett dugg mindre än vad den var för tre år sen!

I Augusti hade jag inte önskat nåt viktigt, så egentligen har jag inte haft någon större anledning att längta efter oroa mig över schemat. jag har liksom inget att se fram emot ändå. Har ingen semester eller liknande så jag valde att önska en resa till Damaskus och Trivandrium. Gissa hur många andra som önskar den resan.....
typ NOLL!
Så självklart fick jag den!

I Augusti ska jag alltså för första gången få sätta min fot på Syriansk mark! Ett nytt land att kryssa på listan över länder man besökt ;) . Dessutom får jag vara 24 timmar i Indien, i Trivandrium, men i Indien har jag ju redan varit. Men det ska bli lite halvkul ändå! Man blir lite less på London, Paris, Sydney, efter att ha varit där hur många gånger som helst. Lite exotiska ställen som Syrien och Indien skadar ju aldrig!
Dessutom kommer jag ju ALDRIG kunna åka till syrien om jag slutar detta jobb, så lika bra att passa på att kolla läget!

Sen ska jag även flyga till London (inget nytt på den fronten nej)
Har även fått LÅNG Sydney, en layover på 49 timmar, rätt oväntat. Men jag är inte speciellt exalterad eftersom min bästa vän Pia råkar befinna sig i just Australien men INTE i Sydney!!! SUCK!
Sista layovern för månaden är Johannesburg, 48 timmar. Det blir kul! Mycket pengar ger den resan oxå eftersom att man måste flyga en sväng till Kapstaden där oxå fram och tillbaka.
Det var länge sen jag var i Johannesburg, tror jag var där i december. Dom har ju god mat och vin där iaf!
Synd bara att det är vinter i både Sydney och Jo-burg, brr brr!

Lite härliga flighter till Beirut, Karachi, Kairo och Bahrain hinner jag också med :) HÄRLIGT! Dessa flighter är alltid fulla med intellektuellt stimulerande individer...... ;)
Blir en bra lön i september. Det behövs alltid!

Min rygg känns nu lite bättre, fast nu har jag även ont i min vänstra handled.... hm.... för mycke roddmaskin kanske? eller mest troligast.... fel teknik när jag skriver på datorn :). hehe!

Kram och hej!

Kommentarer
Postat av: Caroline

Vad kul med blogg! :) Allt verkar vara sig likt. Roligt att ha senare o kolla tillbaka, lite som en dagbok. Kommer vara en trooogen läsare! Hoppas du mår bra. Hälsa alla! Kram!

2010-07-26 @ 18:27:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0