Jobbigt idag alltså!!!

Idag känns allting riktigt jobbigt.
Jag har väl aldrig riktigt trott på det där med PMS men det kanske är det jag har nu.??????!!!
Eller så är det bara IGSJVI-S , Typ ingenting-går-som-jag-vill-idag syndrom!!!!

Har försökt att få igång mitt banken via internet för typ femti elfte gången idag, har till och med åkt in till stan för att personligen besöka ett bankkontor för att få mitt internet-konto tillgängligt.
GISSA om det nu fungerar och allt är frid och fröjd? SVAR NEJ.
För femtielfte gången fick jag ringa till supporten i Dubai, för att ändå inte få någon vettig hjälp och nu ger jag upp för denna gång. Ska försöka igen på söndag...... SUCK!

Skulle dessutom betala internet räkningen, Louise var oxå med och vi skulle använda en gör-det-själv-maskin eftersom att internet/telefon företaget Etisalat har siesta mellan 1-5 på dagarna.
För louise gick det lätt som en plätt och för mig gick det svårt som en 7 rätters nobel middag......... INTE ALLS LÄTT med andra ord.
Fick stå där inne i den lilla lokalen utan AC och försöka ringa till Etisalats support hjälp, och inte ens det hjälpte, men efter lite om och många men så lyckades jag på nåt sätt få skiten att fungera. 700 kronor fattigare är jag nu.
Internet i detta land är svindyrt, och jättelångsamt! Bra kombination va!??

Kom hem till Plaza igen och jag var sjukt sugen på något sött, helst en svensk kanelbulle men det kändes ju inte så lätt tillgängligt så istället bakade jag och Louise en sockerkaka.
Tror ni att den blev god??? svar NEJ!
Om det var receptet (som louise inte följde) eller om det var den konstiga sockerkaks formen eller kanske ugnen som inte hade rätt gradantal, det vette gudarna.... men god blev den ej!
jag har aldrig sett en mer bränd sockerkaka i hela mitt liv, jag fick skära loss en halv centimeter runt hela kakan innan vi kunde äta den. mmm gott.... hm...!!!!

Sen kom jag nyss på att jag ju för tusan ska flyga Boeing imorgon och inte Airbus, DAMN!
Det betyder att jag nu måste sätta mig och plugga i flera timmar eftersom jag bara flyger Boeing ungefär två gånger per år och inte har en aning om hur den fungerar efter månader av bara Airbus....

Kan även tillägga att jag vaknade mitt i natten i natt av att mina ögon kliade som aldrig förr. Det har hänt flera gånger den senaste tiden. men alltså jag låg vaken i minst en timme och kliade, försökte att inte klia och bara plågades av tanken att jag inte kunde sova.
Så i morse gick jag till apoteket och köpte nån slags ögonspray som förhoppningsvis kommer hjälpa lite.-.----???
En (bra?)sak i detta land är att man kan köpa massor av mediciner över disk, utan recept, och billiga är dom också. Hur bra dom fungerar oftast är en helt annan historia...

Oj detta inlägg blev ganska negativt! Men ibland har man ju en pissig dag!
Imorgon ska jag till manila, hoppas att jag mår bättre då.
kram och hej!!!

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Hej!! Även om det var en dålig dag och du kände dig negativ tycker jag att du skriver jättebra! Lite skämtsamt, så att man blir glad! Och intressant!

2010-08-03 @ 20:04:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0