Skräcködlan...

Igår eftermiddag när jag kom ut från mitt rum så skrek jag rakt ut när jag upptäckte att det rörde sig på golvet i hallen....
Det var en monster skräcködla som hade parkerat sig mitt på golvet och som rörde sig med o-förutsägbara intervaller....
Himlarns vad rädd jag blev alltså! i ett par sekunder iaf. Sedan insåg jag att den trots allt bara var några centimeter lång och säkert inte så jättefarlig....!

Jag försökte liksom jaga den mot ytterdörren men den var ganska långsam så jag lockade upp den på en sko istället. Jag bar ut skon i korridoren utanför ytterdörren, men jag tyckte lite synd om ödlan som skulle få fortsätta springa runt vilse i världens största hus. Så jag bar ut den på balkongen istället och där satt den snällt på min flipflop i minst en timme, innan den till slut försvann.
(Hoppas verkligen det var en utomhus-boende ödla eftersom att den annars troligen redan har svettats ihjäl vid det här laget!)

Försökte ta kort på ödlan men jag fattar ju inte riktigt hur min kamera fungerar så korten blev så kassa att det inte är någon ide att jag lägger upp dom. Men jag kan visa med streck här i inlägget hur lång den var:

____________________________________
____________________________________


Scary va? hihihi!


Men alltså VEM vill hitta en ödle-baby i sin säng liksom????
INTE JAG!!!

Hej då!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0