Friday Brunch

Igår var jag på Friday brunch på Hotel Radisson Blu som ligger på Yas Island.
(Yas Island är ön där Formel 1 banan i Abu dhabi ligger och där finns ett antal fina nybyggda hotell som jag knappt satt min fot på förrut)

Friday brunch konceptet är enkelt, man betalar en viss summa (igår kostade det 150 dirham vilket är drygt 300 SEK), och då får man äta och dricka obegransat från en mat och dryckes buffe! Genialt!
Som Mattias uttryckte det igår
"Mitt mål när jag är på buffeer. är att restaurangen aldrig ska tjäna pengar på mig!"


Så vi gjorde vårt bästa för att äta bara det dyraste som erbjöds, dvs all seafood och sushi, ingen pasta eller potatis, nej nej det kan man ju äta hemma ;) !
Vi var 14 stycken i vårt gäng, otroligt roligt var det och otroliga mängder öl och vin inmundigades glatt av oss och visst fick man plats med lite mat oxa i magen däremellan ha ha!

Brunchen var mellan 12.00 och 16.00 och sedan fick man fortsätta eftermiddagen bäst man ville vid hotellets pool. Att partaja lite mitt på dagen är ju helt klart underskattat även om vi IDAG känner att det sista vi är sugna på är partaj....  ;) !

Vi var mestadels svenskar och det var jättetrevligt att träffa folk som jag inte sett pa över ett halvår eller mer.
Det var flera år sedan jag var på brunch men detta gör vi snart om igen känner jag! Nu när det börjar bli så ofantligt varmt ute (typ fyrtio grader i skuggan dagtid) sa vill man ju ändå inte vara utomhus förrän klockan blir fyra så då är ju detta ett utmärkt alternativ!

Lägger upp lite bilder som får tala för sig själv!


Mattias x2


Lugnt och fint i början med mat på bordet


vet inte riktigt vad som disskuterades for tillfället....haha


Jag vet det ser äckligt ut, men det VAR gott! crepe me massa fyllning ;)!


Poolhäng


Friday brunch ja tack!



ps: Jo jag jobbar ju fortfarande som flygvärdinna men denna månad har jag verkligen jobbat väldigt lite! Har faktiskt varit ledig i 19 dagar totalt i maj månad, helt otroligt!
Men det kommer komma inlägg om flygningar och jobb oxa....! dont ya worry!

Kommentarer
Postat av: Marta

Ser riktigt bra ut Maggie, hälsa Lectus och keep up the writing!

/ M

2010-05-29 @ 17:17:10
URL: http://lyxman.blogspot.com
Postat av: Louise

tjoho,nästa gång ska jag vara med =)

2010-05-31 @ 01:07:55
URL: http://louisetarden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0