Bilder från Nepal......finally! Del 1

Sorry men jag har inte haft tid asså..... men jag gissar iofs att de flesta av er som läser min blogg redan har sett bilderna sm Pia lagt upp på facebook? Men hur som helst så försöker jag lägga upp några nu!
Det fanns så oerhört mycket att ta kort på i Nepal, helt sjukt vi tog nog 400 kort på 4 dagar...
Ni får hålla till godo med ett axplock!


En pigg Pia och en supertrött Magge på flygplats toan! Visst ser jag nästan lite drogad ut ...?


Rätt nice på planet hade vi! Satt vid nödutgången och kunde sträcka ut våra långa spiror!


Tur det gick att få visat på plats!


Här skulle vi tydligen ta en lapp ;)


Vårt hotell som vi hamnade på visade sig vara en hit! slitet men bra!


Kul med en söt liten nyckel till vårt söta lilla rum!


frukost på ute terrassen på hotellet. myyys!


Jaha då var det 'dags att fatta kartan för att hitta till ett tempel som man tydligen borde kolla på!


Bara liiite skitigt och nedgånget på sina håll...


Tre små gummor skulle gå en dag.......till marknaden uti Katmando!


Världens mest laid -back kossa! Kor är liksom i Indien heliga så dom vandrar runt fritt lite här och där!


som ni kanske minns så gillar jag verkligen kor! och dom mig :)


Över en bro...


Bron gick över den skitigaste floden jag nånsin sett... :( allt ni ser till vänster är sopor!!


Sen mötte vi en man som bar på ett........ ja ni ser själva... ett kylskåp!!


En vacker kvinna som sålde vackra blommor och offergåvor


Till sist nådde vi ingången till trappan som skulle ta oss upp till templet!


Pia är redo att börja klampa....upp för de 400 trappstegen.... tror jag det var...!


Två söta vänner!


Nääääästan framme! i slutet var det så brant att man nästan föll baklänges! typ..!


massor av apor hängde kring tempel området


lus-plockning!?




uppe på bergstoppen fanns mycket att titta på, tempelområdet var stort




utsikt över stan



titt-ut!


en munk och en skunk...hihihi!


Ett av typ 40 slakthus som vi gick förbi inne i staden. Huvva!


ser ni geten som har sin kropp till vänster och huvudet till höger..... makabert!



fint hus



Gamla stan i Katmando, Durban square, som finns på Unescos världsarvs lista


vackert


souvenirer som väntar på att köpas... billigt som attan var det!


Pia fyndar


En cool snubbe som det INTE var gratis att fotografera... ;)


lunch på en dyr turist fälle restaurang som dock hade en fin utsikt!


Hm nepalesisk set-menu var väl inte direkt nån höjdare (ingen mat vi åt i Nepal var någon kulinarisk sensation bör tilläggas...!)


vem mötte vi i folkvimlet om inte kossan mu!!!


dom där två tupparna var inte döda!! (än) vi såg många gå runt med stackars ankor och hönor på detta sätt


Det mesta som är ätbart verkar säljas på gatan i katmando, man ser liksom inga mataffärer nånstans!


färgglatt


FLER KORT KOMMER SEN! Det går oerhört långsamt för mig att ladda upp bilder....
Det har tagit mig 4 timmar att ladda upp dessa...!!!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0