En slö kniv

Hej hopp!
Har varit så fiffig nu att jag gjort en smarrig beuf bourgougne (ja hur det nu stavas) idag med resterna av vinflaskan som jag öppnade igår!
Det är ju skitlätt att laga men det tar lite tid, men tid är ju något jag har väldigt gott om vanligtvis här i öknen!

Dålig sak: Jag skar mig i fingret när jag slant med kniven som jag använde till att skala smålökarna
Bra sak: Kniven är grymt slö och därför blev min skär-skada väldigt ytlig (vågade knappt titta först asså...!)
Dålig sak: Om kniven hade varit vass så hade jag troligast skurit bort en del av fingret med tanke på vilken kraft jag skar mig med!

Fotnot: Hade jag haft en vass kniv så hade jag garanterat inte slint med kniven eftersom det ju sägs att det är slöa knivar man skär sig med!

Min japan har mumsat i sig resterna av min köttfärssås jag gjorde igår. Hon gillade den sa hon.
Dock kryddade hon den med någon slags koreansk pickles/inlagd sallad plus tabasco, annars hade den nog varit för mesig i smaken för en asiat ;)

Idag har jag faktiskt varit på gymmet men det var inte tack vare min enorma längtan att va där, utan för att Maria fick med mig. Bra med lite pepp!
Sen åt vi mysig frukost fast klockan var halv ett på dagen och pratade om livet.
Efter det blev det latte på cafeet i huset och det var första gången jag var där sedan ramadan startade. trevligt trevligt.

Imorgon väntar gym, SOLNING vid poolen på Park Inn, och Seafood buffe på Yas Island! Härligt med en dag full av planer för en gångs skull!

kram och hej


Ser kanske inte så gott ut men ni som vet hur grytan smakar fattar hur ljuvlig den är :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0