Vegetarian

Jag ar numera vegtarian resten av denna vecka! Jag vill inte ata nagot som har slaktats i nagon av de sjuttio-elva sma utomhus slakthusen jag och pia har gatt forbi idag i staden...
Vi sag honor som levde och hons som var doda. Getter utan huvuden och getter som blev fladda medan nasta get stod pa tur 5 meter bort, get-huvuden satt pa palar och honor badades i kokande vatten for att fa bort fjadrarna. Kottbitarna som hoggs i bitar och saldes luktade inte frascht.... man kan inte direkt saga att Katmando ar en frasch och ren stad. Sa nej tack, inget kott for min del!

Det ar oerhort skitigt i denna stad, oerhort mycke folk och mycket lukter. Valdigt haftigt men nastan overvaldigande! Folk ar iaf trevliga och det ar billigt. Maten ar inte sa god dock, sa an kanske blir smal pa kuppen vem vet hihihi!

Ikvall ska vi boka nan dagsutflykt eller nat sant till imorgon. Vi vill ut ur staden! kanske ta ett kort pa himalaya eller sa..!

Kram och hej och som man sager i nepal..... Namastei!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0