London

Igår morse kom jag hem från London. Ja det låter ju nice och coolt att skriva så. Men egentligen borde jag skriva att jag igår kom hem från Heathrow. Då kan jag ju oxå passa på att säga att jag inte varit in till centrala London på mer än 2 år ???!!! Trots att jag flygit till Heathrow säkert 12-15 gånger sedan dess.
Men när man bara har 24 timmar att sova, äta och göra nåt, och hotellet ligger 2 timmar från city. Ja då blir det inte så mycket action! Dessutom när man lägger till informationen att London flighter är bland dom värsta som finns ;) Man är i princip alltid helt slut efter en sådan flight.

Iaf, Jag flög ut på torsdags eftermiddagen och jag hade turen att få jobba i första klass köket. Den position som jag verkligen hade hållt tummarna för att få :)
Vi hade dessutom turen att bara ha fem passagerare ombord där framme.
Mindre tur var väl kanske att vi hade två högt uppsatta personer i företaget med deras respektive så man var ju en aning nervös heeeeela flighten. Dom tittade och analyserade och övervakade naturligtvis allt vi gjorde! Dessutom var flygtiden nästan åtta timmar! Plus att vi var tvungen att cirkulera ett bra tag innan vi fick landa pga trafik, och sen stå på runway ett bra tag innan vi kunde få en gate. Så totalt blev det en vääääääldigt lång dag!

Eftersom att UK nu är fyra timmar minus Abu dhabi så var jag tvungen att hålla mig vaken ett par timmar innan jag "fick" sova. Jag badade badkar, gjorde hårinpackning, läste tidning, såg tv, åt roomservice och
till slut kunde jag släcka ögonen :)
Dagen efter åkte jag in till uxbridge för att shoppa! Jag hade höga förhoppningar eftersom jag aldrig kollat in affärerna där förrut. det kändes underbart att lämna hotellet för ett tag oxå!
Tyvärr var shoppingen rätt kass, mycke rea ställ i varje affär och jag HATAR verkligen rea. Man hittar ju inget då! Jag är inte den som gräver omkring i år och dar för att hitta ett fynd..... nej jag föredrar att man kan se kläderna hänga snyggt och luftigt med alla storlekar kvar ;)

Uxbridge var fullt va skumma människor.... inte lika skumma som dom man möter i West Hounslow där jag varit ett par gånger, men ändå....
Dessutom är väl en grå regnig januari dag inte den allra mest mysiga dagen att njuta av en förort i London!
Jag åkte tillbaka till Hotellet efter två timmar och beställde roomservice och sov resten av tiden tills det var dags att flyga hemåt igen !

Flighten hem gick bra. Vi hade åtta passagerare och flygtiden var bara 6.20. Nice!

Nu är jag ledig i tre dagar men har inget roligt att göra. suck.
Sen har jag två hemska natt turnarounds som väntar. Trivandrum och Teheran om jag inte minns fel.
Får vila inför dom!

Adios!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0