Paris, Nej tack!

Har suttit av mina 4 timmar på flygplatsen idag utan att bli utringd. Skönt!
Jag var lite nervös eftersom att det var riktigt dimmigt ute när jag gick upp vid halv tio. Och om det fortfarande är dimma vid den tiden så vet man att det måste ha varit MEGA-dimma på morgonen.
Det var en hel del flighter som var jätteförsenade pga detta. Eftersom att planen som skulle ha landat i morse förmodligen inte kunde landa utan var tvungen att flyga till Al ain eller stanna outstation i flera timmar.

De enda flighter jag kunde bli utringd på var ett par turnarounds. Det avgick även tre europa flygningar men dom varade 3 dagar på schemat och eftersom att jag är ledig i övermorgon så visste jag att dom inte kan tvinga på mig en av dessa flighter.
Jag hade ändå packat ner lite kläder i min lilla trolleybag bara för att vara på den säkra sidan. Jag tänkte att en Frankfurt tackar jag inte nej till.

Halv två ringde någon från kontoret och undrade med sammetslen röst om jag händelsevis kunde tänka mig att flyga till Paris....
Jag svarade att jag ju som han redan visste var ledig den 11e.....
Ja men han kunde tänka sig att ta bort min khartoum istället eller min London om jag kunde tänka mig att åka till Paris...
jag sa att jag hade liksom inga kläder med mig och då upplyste han mig om att det borde jag faktiskt ha med mig när jag är på airport standby!!
jag svarade att jag faktiskt hade LITE kläder med mig men att jag inte tagit med mig en resväska med tanke på att jag faktiskt INTE kunde bli ut-tvingad på någon Europa flight....

Jag frågade vilket flygplan Paris var på och han sa 330....
330-TREHUNDRA menar du? sa jag.....
Hm jo just det sa han...
(Flygplanet som har 40 säten i buissnessklass och som kräver VÄLDIGT MYCKET av oss crew!)

jag sa tack, men nej tack! jag stannar kvar på min airport standby :)
så var det inte mer med det!

I Paris bor vi ju utanför flygplatsen och det är svindyrt med roomservice och hotellet är sämst! Så nej jag hade ingen större lust att vara där utan ytterkläder med chans att åtminstonne gå till affären i den lilla byn (som för övrigt är sämst!, affären alltså, byn är ganska gullig)

Hade turen att inte bli utringd på nån turnaround och nu är jag hemma igen!
Imorgon flyger jag till istanbul och det skall bli helt ok. Lång dag men på stort flygplan och gissningsvis ganska light load :) Precis som jag vill ha det !

Adios!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0